NAFTOS TERMINALO
ISTORIJA
Pradžia
1857 – 1900
1900 – 1959
1959 – 1994
1994 – 2014
2014 – 2016
LAUKITE TĘSINIO
1857 – 1900
1
XIX a. pasaulinei technikos revoliucijai lėmus, jog vietoje žvakių šviesos pasiūlyta didesnis šviesos šaltinis – žibalinė lempa, žibalo poreikis Klaipėdos mieste ir apylinkėse ženkliai išaugo.
2
1857 m. arčiausiai uosto vartų eksploatuojama krantinė perduota žibalui krauti. Tai pirmoji žinia, kad Klaipėdoje pradėti krauti naftos produktai.
3
1868 m. šioje krantinėje prišvartuotas pirmasis laivas, atgabenęs statinėmis vien žibalą.
4
Tai įdomu: Lietuvoje pirmasis keturių vietų lengvasis automobilis “Panhard-Levasseur” užregistruotas 1896 m. Tai lėmė ne tik žibalo, tačiau ir automobilių kuro poreikio išaugimą.
1900 – 1959
1
1925 m.  dabartinėje KN teritorijoje pastatytos pirmosios naftos terminalo talpyklos, dėl ženkliai, beveik dukart, išaugusios benzino ir žibalo krovos.
2
Šiuo laikotarpiu buvo pradėtas eksploatuoti ir geležinkelio kelias, kuriuo cisternomis buvo tiekiami naftos produktai.
3
Į Klaipėdos uostą naftos produktai patekdavo iš įvairių pasaulio šalių, tokių kaip Juodosios jūros uostų - Batumio ir Tuapsės.
4
Tai įdomu: Pirmoji Jūros dienos šventė 1934 m. rugpjūčio 11-12 d. vyko prie Klaipėdos švyturio, šiandieninėje KN teritorijoje.
1959 – 1994
1
Antrojo pasaulinio karo metu naftos terminalo infrastruktūra stipriai nukentėjo.
2
1959 m., atkūrus veiklą, Klaipėdos naftos eksporto ir perpylimo bazėje priimtas pirmasis geležinkelio sąstatas, o jau metų pabaigoje išplaukė ir pirmasis tanklaivis su naftos produktų kroviniu.
3
1959 m. perkrauta 0,75 mln. t. naftos produktų. Per Klaipėdos naftos bazę naftos produktai buvo eksportuojami į Angliją, Kubą, Lenkiją, Belgiją, Skandinavijos šalis.
4
1966 m. Klaipėdos naftos perpylimo bazė – pripažinta geriausia ir technikos atžvilgiu moderniausia regione.
5
Tai įdomu: Klaipėdos naftos perpylimo bazėje pirmosios skaičiavimo mašinos buvo „Mercedes“ ir naudotos dideliems perkrautų produktų kiekiams skaičiuoti.
1994 – 2014
1
1994 m. buvo reorganizuotas naftos terminalas ir įsteigta Akcinė bendrovė “Klaipėdos nafta”.
2
2002 m. pakeistas bendrovės prekinis ženklas – naująjį AB „Klaipėdos nafta“ logotipą sudarė gaublys, reiškiantis globalumą, ir pirmosios bendrovės pavadinimo raidės – KN.
3
2009 m. atkūrus LR Energetikos ministeriją, jai buvo perduota valdyti didžioji dalis AB „Klaipėdos nafta“ akcijų.
4
2012 m. Valstybė nusprendė Subačiaus kuro bazę, kurioje laikomas privalomas valstybės naftos produktų rezervas, perduoti valdyti „Klaipėdos nafta“.
5
Tai įdomu: 2009 m. „Klaipėdos nafta“ minėjo 50 metų jubiliejų, kurį pažymint Klaipėdos naftos teritorijoje buvo pasodintas ąžuoliukų parkas.
2014 – 2016
1
2014 m. spalio 27 dieną pro dabartinę KN naftos terminalo krantinę praplaukė SGD laivas-saugykla „Independence“
2
2014 m. pabaigoje patvirtinta 2015-2020 m. bendrovės veiklos strategija, kurioje numatyta 200 mln. Eur investicijoms, iš kurių didžioji dalis skirta KN naftos terminalui modernizuoti.
3
2016 m. Valstybės valdomų įmonių ataskaitoje KN įvardinta kaip viena iš geriausiai valdomų valstybės įmonių.
4
2015 m. vykusiame 10-ajame žaliavinės naftos ir naftos produktų kongrese AB „Klaipėdos nafta“ pelnė du prizus: „Tvarumas 2015“ ir pagrindinį – „Grand Prix 2015“.
5
2016 m. pabaigoje bendrovė pakeitė prekinį ženklą ir tapo KN. KN šūkis – Kuriame Nepriklausomybę, o šūkis anglų kalba – KNowledge Driven.