Klaipėdos SGD paskirstymo stotis
Apie Klaipėdos SGD paskirstymo stotį
Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų paskirstymo stotis (SGD PS) yra trečiųjų šalių prieigos pagrindu eksploatuojamas antžeminis mažos apimties SGD terminalas.
Nuo 2020 m. balandžio 1 d. penkerių metų laikotarpiui visi Klaipėdos SGD paskirstymo stoties pajėgumai rezervuoti Lenkijos naftos bei dujų įmonei PKN Orlen S.A. – PGNiG.
Nuo 2020 m. balandžio 1 d. penkerių metų laikotarpiui visi Klaipėdos SGD paskirstymo stoties pajėgumai rezervuoti Lenkijos naftos bei dujų įmonei PKN Orlen S.A. – PGNiG.
SGD tiekimo grandinė Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste:
Klaipėdos SGD paskirstymo stotis skirta priimti SGD iš mažos apimties dujovežių, jas laikinai saugoti bei perkrauti į SGD autocisternas, dujovežius, SGD varomus laivus ar ISO reikalavimus atitinkančius standartinio dydžio konteinerius, kurie gali būti gabenami geležinkeliu, laivais ar keliais.
Klaipėdos SGD paskirstymo stotis skirta priimti SGD iš mažos apimties dujovežių, jas laikinai saugoti bei perkrauti į SGD autocisternas, dujovežius, SGD varomus laivus ar ISO reikalavimus atitinkančius standartinio dydžio konteinerius, kurie gali būti gabenami geležinkeliu, laivais ar keliais.
Į Klaipėdos SGD paskirstymo stotį SGD gali būti importuojamos iš Klaipėdos SGD terminalo arba iš kitų terminalų, esančių Baltijos ar Šiaurės jūroje.
Daugiau
Paslaugos
Paslaugos
Klaipėdos SGD paskirstymo stotyje teikiamos paslaugos:
Klaipėdos SGD paskirstymo stotyje teikiamos paslaugos
Privalumai naudojantis Klaipėdos SGD paskirstymo stoties paslaugomis:
KN yra Klaipėdos SGD paskirstymo stoties savininkas bei operatorius nevykdantis SGD prekybos. Įmonės, pageidaujančios įsigyti SGD iš Klaipėdos SGD paskirstymo stoties, gali sudaryti sutartis su Klaipėdos SGD paskirstymo stoties naudotoju PKN Orlen S.A. - PGNiG.
- SGD krova į SGD autocisternas ar ISO konteinerius;
- SGD krova į dujovežius, galinčius plukdyti SGD kaip krovinį;
- SGD varomų laivų bunkeriavimas.
Klaipėdos SGD paskirstymo stotyje teikiamos paslaugos
Privalumai naudojantis Klaipėdos SGD paskirstymo stoties paslaugomis:
- Vienintelis mažos apimties SGD importo terminalas Baltijos šalyse bei Lenkijoje;
- Modernūs techniniai sprendimai, naujausios technologijos;
- Paslaugų teikimas 24/7;
- SGD autocisternų krova ir dokumentų išdavimas trunka iki 90 minučių;
- Nemokamos paslaugos: laivo suderinamumo patikrinimas; SGD autocisternos ir vairuotojo suderinamumas bei patvirtinimas;
- Nugaravusios dujos (BOG) nėra priskiriamos terminalo naudotojams, jos panaudojamos KN vidiniams poreikiams.
KN yra Klaipėdos SGD paskirstymo stoties savininkas bei operatorius nevykdantis SGD prekybos. Įmonės, pageidaujančios įsigyti SGD iš Klaipėdos SGD paskirstymo stoties, gali sudaryti sutartis su Klaipėdos SGD paskirstymo stoties naudotoju PKN Orlen S.A. - PGNiG.
Techninės charakteristikos
Techninės charakteristikos
Klaipėdos SGD paskirstymo stotis įsikūrusi Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste, KN naftos terminale, šalia Klaipėdos uosto vartų (krantinė Nr. 2). Geografinė Klaipėdos SGD paskirstymo stoties padėtis yra 55°43’34.986” šiaurės platumos ir 21°5’52.486” rytų ilgumos.
Klaipėdos SGD paskirstymo stoties adresas:
Burių g. 19, LT-92276 Klaipėda
Klaipėdos SGD paskirstymo stoties infrastruktūrą sudaro:
Klaipėdos SGD paskirstymo stoties adresas:
Burių g. 19, LT-92276 Klaipėda
Klaipėdos SGD paskirstymo stoties infrastruktūrą sudaro:
- antžeminės SGD talpos;
- krantinė, aprūpinta SGD krovai ir perkrovai būtina įranga;
- SGD krovos į SGD autocisternas platformos;
- SGD išdujinimo įrenginys dujų tiekimui į KN katilinę.
Klaipėdos SGD paskirstymo stoties techninės charakteristikos
Technologija | Charakteristika |
SGD talpų tūris | 5 talpos po 1 000 m3 |
SGD talpos užpildymo lygis | 86 % |
Fizinis krovinio saugojimas | iki 60 kalendorinių dienų |
SGD krovos į SGD autocisternas platformos | 2 (vienu metu gali vykti 2 krovos) |
SGD krovos į SGD autocisternas greitis | Iki 100 m3 / val. |
Krantinės ilgis | 250 m |
SGD krovos į laivus greitis | 250-500 m3 / val. |
Metinis technologinis pajėgumas | 225 000 m3 |
SGD priėmimo (iš laivo) greitis | iki 1 250 m3 / val. |
Klaipėdos SGD paskirstymo stotyje taikomi modernūs techniniai sprendimai sudaro geriausias galimybes darbo efektyvumui. SGD autocisternos krova ir dokumentų išdavimas trunka tik apie 90 minučių.
Detalesnę informaciją apie Klaipėdos SGD paskirstymo stoties technines specifikacijas galima rasti čia (anglų k.).
Detalesnę informaciją apie Klaipėdos SGD paskirstymo stoties technines specifikacijas galima rasti čia (anglų k.).
Kaip tapti naudotoju
Kaip tapti naudotoju
Nuo 2020 m. balandžio 1 d. vienintelis Klaipėdos SGD paskirstymo stoties naudotojas yra įmonė PKN Orlen S.A. - PGNiG, rezervavusi Klaipėdos SGD paskirstymo stoties pajėgumus penkeriems metams iki 2025 kovo 31 d..
KN yra Klaipėdos SGD paskirstymo stoties savininkas bei operatorius ir nevykdo SGD prekybos.
Įmonės, pageidaujančios įsigyti SGD iš Klaipėdos SGD paskirstymo stoties, gali sudaryti sutartis su Klaipėdos SGD paskirstymo stoties naudotoju PKN ORLEN S.A. - PGNIG.
Kontaktinis asmuo dėl SGD prekybos iš Klaipėdos SGD paskirstymo stoties
KN yra Klaipėdos SGD paskirstymo stoties savininkas bei operatorius ir nevykdo SGD prekybos.
Įmonės, pageidaujančios įsigyti SGD iš Klaipėdos SGD paskirstymo stoties, gali sudaryti sutartis su Klaipėdos SGD paskirstymo stoties naudotoju PKN ORLEN S.A. - PGNIG.
Kontaktinis asmuo dėl SGD prekybos iš Klaipėdos SGD paskirstymo stoties
Mr. Jacek Grabarczuk El. paštas [email protected], [email protected] Tel. +48 603 333 430 |
Dujovežio ir SGD varomo laivo patvirtinimo procedūra
Dujovežio ir SGD varomo laivo patvirtinimo procedūra
Kiekvienam SGD atgabenančiam dujovežiui ar SGD varomam laivui, bunkeriuojamam SGD paskirstymo stotyje, yra vykdoma jų suderinamumo analizė.
Dujovežio ir SGD varomo laivo patvirtinimo procesas
Prašymai patvirtinti dujovežį ir SGD varomą laivą teikiami adresais [email protected] ir [email protected].
Prašymo formą bei išsamią laivo patvirtinimo procedūrą rasite čia (anglų k.).
Patvirtintų dujovežių ir SGD varomų laivų sąrašus galite rasti:
Dujovežio ir SGD varomo laivo patvirtinimo procesas
Prašymai patvirtinti dujovežį ir SGD varomą laivą teikiami adresais [email protected] ir [email protected].
Prašymo formą bei išsamią laivo patvirtinimo procedūrą rasite čia (anglų k.).
Patvirtintų dujovežių ir SGD varomų laivų sąrašus galite rasti:
- Dujovežiai (anglų k.).
- SGD varomi laivai (anglų k.).
SGD autocisternos ir vairuotojo patvirtinimo procedūra
SGD autocisternos ir vairuotojo patvirtinimo procedūra
Atvykstantys į Klaipėdos SGD paskirstymo stotį vairuotojai ir SGD autocisternos turi būti patvirtinti KN, vadovaujantis SGD autocisternos ir vairuotojo patvirtinimo procedūra.
SGD autocisternos ir vairuotojo patvirtinimo procesas
Prašymai patvirtinti SGD autocisterną ar vairuotoją teikiami adresais [email protected] ir [email protected] ne vėliau kaip:
SGD krova į SGD autocisternas yra atliekama naudojant Manntek „sausas“ jungtis taip sutaupant laiko jungčių prijungimui bei atjungimui. Jeigu SGD autocisterna neturi Manntek “sausos” jungties, tai Klaipėdos SGD paskirstymo stoties operatorius gali paskolinti savo Manntek „sausas“ jungtis. Operatoriaus turimos Manntek „sausos“ jungtys:
SGD autocisternos ir vairuotojo patvirtinimo procesas
Prašymai patvirtinti SGD autocisterną ar vairuotoją teikiami adresais [email protected] ir [email protected] ne vėliau kaip:
- likus 5 darbo dienoms iki SGD autocisternos atvykimo;
- likus 2 darbo dienoms iki vairuotojo atvykimo.
SGD krova į SGD autocisternas yra atliekama naudojant Manntek „sausas“ jungtis taip sutaupant laiko jungčių prijungimui bei atjungimui. Jeigu SGD autocisterna neturi Manntek “sausos” jungties, tai Klaipėdos SGD paskirstymo stoties operatorius gali paskolinti savo Manntek „sausas“ jungtis. Operatoriaus turimos Manntek „sausos“ jungtys:
- Skysčiui 2 ½ colių, išorinis, flanšas DN65 PN25/40;
- Dujoms 2 colių, išorinis, flanšas DN40 PN10/16;
- Dujoms 2 colių, išorinis, flanšas DN65 PN10/16.
Suteikta ES parama
Suteikta ES parama
SGD paskirstymo stoties projektas yra vykdomas nuosavomis KN lėšomis bei iš dalies finansuotas Europos Sąjungos lėšomis įgyvendinant HEKLA ir Blue Baltics projektus.
HEKLA – Helsingborgo (Švedija) uosto ir Klaipėdos SGD bunkeriavimo infrastruktūros plėtros projektas. HEKLA projektu siekiama skatinti SGD kaip švaraus kuro naudojimą, taip mažinant oro taršą Baltijos jūros regiono jūrų transporto sektoriuje ir vystant SGD infrastruktūrą.
Daugiau informacijos apie HEKLA galima rasti projekto svetainėje adresu http://heklalng.com/.
Blue Baltics projekto tikslas – sukurti SGD infrastruktūrą ir teikti SGD varomų laivų bunkeriavimo paslaugas Baltijos jūroje. Darnus ir nuoseklus SGD rinkos plėtros vystymas prisideda prie švaraus kuro tiekimo jūrų transporto sektoriui.
Blue Baltics projektas pagrindinį dėmesį skiria SGD infrastruktūros vystymui, skatinant tvarią jūrų ir sausumos transporto sistemą ir mažinant išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.
Projektui Blue Baltics iš Connecting Europe Facility Transport fondo „Motorways of the Sea“ programos iš viso skirta apie 15 mln. Eur, iš kurių apie 4 mln. Eur – KN.
Daugiau informacijos apie Blue Baltics galima rasti projekto svetainėje adresu https://www.blue-baltics.eu/.
Apie projektą HEKLA
HEKLA – Helsingborgo (Švedija) uosto ir Klaipėdos SGD bunkeriavimo infrastruktūros plėtros projektas. HEKLA projektu siekiama skatinti SGD kaip švaraus kuro naudojimą, taip mažinant oro taršą Baltijos jūros regiono jūrų transporto sektoriuje ir vystant SGD infrastruktūrą.
Daugiau informacijos apie HEKLA galima rasti projekto svetainėje adresu http://heklalng.com/.
Apie projektą Blue Baltics
Blue Baltics projekto tikslas – sukurti SGD infrastruktūrą ir teikti SGD varomų laivų bunkeriavimo paslaugas Baltijos jūroje. Darnus ir nuoseklus SGD rinkos plėtros vystymas prisideda prie švaraus kuro tiekimo jūrų transporto sektoriui.
Blue Baltics projektas pagrindinį dėmesį skiria SGD infrastruktūros vystymui, skatinant tvarią jūrų ir sausumos transporto sistemą ir mažinant išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.
Projektas remiasi sėkminga ankstesnių projektų patirtimi, o projekte dalyvauja penki partneriai:
- KN (AB „Klaipėdos nafta“), kurianti SGD paskirstymo antžeminę infrastruktūrą,
- AGA AB, plečianti savo mažos apimties Nynashamno (Švedija) SGD terminalą,
- Bernhard Schulte GmbH & Co., KG Vokietijoje, įgyvendinanti SGD bunkeriavimo ir transportavimo laivo projektą,
- Alexela Energia AS Estijoje, kurianti ir vystanti SGD degalinių tinklą viešajam, komerciniam ir jūrų transportui bei prie dujotiekio neprijungtiems vartotojams,
- Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, vykdanti statybos darbus, susijusius su KN eksploatuojamos krantinės pritaikymu SGD krovai.
Projektui Blue Baltics iš Connecting Europe Facility Transport fondo „Motorways of the Sea“ programos iš viso skirta apie 15 mln. Eur, iš kurių apie 4 mln. Eur – KN.
Daugiau informacijos apie Blue Baltics galima rasti projekto svetainėje adresu https://www.blue-baltics.eu/.
SGD panaudojimo galimybės
SGD panaudojimo galimybės
SGD yra skaidrus, bespalvis, netoksiškas ir nesprogus skystis, susidarantis gamtines dujas atšaldant iki -162 °C. Aušinimo proceso metu dujų tūris sumažėja 600 kartų, o tai užtikrina lengvesnį bei saugesnį dujų laikymą bei transportavimą.
Atgabenus SGD į paskirties vietą, išdujinimo įrenginiuose jos verčiamos į dujas ir vamzdžiais tiekiamos namų ūkiams, verslui ir pramonei, kur naudojamos šilumos ar elektros gamybai. SGD šiandien tampa ekonomiškai konkurencingu, švaresniu kuru, o Klaipėdos SGD paskirstymo stoties infrastruktūra sudaro galimybę naudoti švarų kurą laivyboje bei sunkiajame kelių transporte.