Naujienos
2024-04-17
„KN Energies“, „Hoegh LNG Klaipėda“ ir Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla susitarė dėl jūrininkų kompetencijų ugdymo
Balandžio 17 d. tarptautinė energijos terminalų operatorė AB „KN Energies“ (KN), suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo-saugyklos „Independence“ techninė operatorė UAB „Hoegh LNG Klaipėda“ ir Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla (LAJM) pasirašė trišalį susitarimą, kuriuo įsipareigojo plėtoti ir auginti jūrininkų kompetencijas, reikalingas SGD laivų-saugyklų bei SGD dujovežių aptarnavimui, valdymui ir priežiūrai.
AB „KN Energies“ generalinio direktoriaus Dariaus Šilenskio teigimu, įvertinus geopolitinę situaciją, toks žingsnis yra sveikintinas ir toliaregiškas, užtikrinant jūrininkų kompetencijų, reikalingų SGD laivams-saugykloms ir SGD dujovežiams aptarnauti, auginimą Lietuvoje bei Europoje.
„SGD terminalas su laivu-saugykla „Independence“ yra kritinė infrastruktūra, užtikrinanti Lietuvos ir regiono energetinį saugumą ir nepriklausomybę. Labai svarbi saugumo užtikrinimo dalis yra šį terminalą valdančių ir operuojančių žmonių kompetenciją ir įgūdžiai, taigi jaunosios jūrininkų kartos kompetencijų ugdymas šioje specifinėje srityje tikrai reikalingas. Paruošti šios srities ekspertai ne tik atlieps jūrinės bendruomenės lūkesčius, bet ir stiprins Lietuvos kaip jūrinės valstybės patrauklumą ir konkurencingumą“, – sako „KN Energies“ vadovas.
Trišalį susitarimą dėl jaunųjų jūrininkų kompetencijų ugdymo pasirašė AB „KN Energies“ (KN) Komercijos direktorius Mindaugas Navikas, UAB „Hoegh LNG Klaipėda“ vadovas Mindaugas Petrauskas ir Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos (LAJM) direktorius Vaclav Stankevič. Jos pagrindu LAJM įsipareigojo peržiūrėti ir koreguoti jūrinių studijų programas siekiant studentams suteikti daugiau žinių apie SGD terminalų ir SGD dujovežių priežiūrą, valdymą bei aptarnavimą, o KN kartu su „Hoegh LNG Klaipėda“ – sudaryti sąlygas mokamai studentų praktikai ir paskaitoms terminale bei finansuoti šią veiklą.
„Vyriausybei priėmus sprendimą registruoti SGD laivą-saugyklą Lietuvos jūrų laivų registre, visuomenėje ir jūrininkų bendruomenėje kilo diskusija dėl jūrininkų kompetencijų ir galimybių dirbti laive. Būdama Lietuvos ir aplinkinio regiono energetiniam saugumui strategiškai reikšminga bendrovė KN inicijavo bendradarbiavimą pritaikant LAJM studijų programas SGD laivybos specifikai bei sudarant galimybes studentams atlikti mokamą praktiką SGD laive, kuris nuo šių metų pabaigos tampa mūsų nuosavybe“, – sako M. Navikas.
Nuotraukoje (iš kairės) - UAB „Hoegh LNG Klaipėda“ vadovas Mindaugas Petrauskas, Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos (LAJM) direktorius Vaclav Stankevič ir AB „KN Energies“ (KN) Komercijos direktorius Mindaugas Navikas.
„Suprasdami su SGD laivo nuosavybės perėmimu KN prisiimamas atsakomybes bei SGD terminalo reikšmę Lietuvai, atsakingai vertiname savo partnerystę ir esame pasiruošę dalindamiesi savo sukaupta patirtimi ir kompetencijomis padėti auginti jūrininkų bendruomenę Lietuvoje. Atsižvelgiant į augantį pasaulinį SGD laivų-terminalų tinklą, SGD dujovežių valdymo ir aptarnavimo poreikį, neabejoju, kad studentams atsivers plačios karjeros galimybės ne tik Lietuvoje, tačiau ir už jos ribų“, – teigia M. Petrauskas.
„Šis susitarimas atveria kelią studentams įgyti naujų profesinių kompetencijų ir tiesiogiai mokytis iš profesionalų bei praktikų. Tikiu, kad šis bendradarbiavimas padidins jūrinių studijų patrauklumą ir suteiks naują postūmį Lietuvos jūrininkų rengimo plėtrai, vis daugiau jaunuolių rinksis naujas, patrauklias karjeros perspektyvas“, – pažymi V. Stankevič.
Pagal susitarimą KN kartu su „Hoegh LNG Klaipėda“ įsipareigoja sudaryti sąlygas iki dviejų studentų mokamai praktikai laive-saugykloje, kuri truks iki pusmečio. Taip pat studentams bus organizuojamos praktikinės paskaitos, kurių metu „Independence“ terminale vadovaujantys jūrininkai pasidalins darbo specifika ir gerąja darbo SGD dujovežiuose praktika.
„KN Energies“ kompensuos kitas su kadetų praktika susijusias išlaidas bei mokės rinkos lygį atitinkantį atlygį už praktiką. Po studijų abi bendrovės pasilieka teisę pateikti darbo pasiūlymus geriausiems studentams.
Numatoma, kad studijų programos bus atnaujintos ir praktika studentams terminale bus pasiruošta teikti nuo 2025 metų.
AB „KN Energies“ generalinio direktoriaus Dariaus Šilenskio teigimu, įvertinus geopolitinę situaciją, toks žingsnis yra sveikintinas ir toliaregiškas, užtikrinant jūrininkų kompetencijų, reikalingų SGD laivams-saugykloms ir SGD dujovežiams aptarnauti, auginimą Lietuvoje bei Europoje.
„SGD terminalas su laivu-saugykla „Independence“ yra kritinė infrastruktūra, užtikrinanti Lietuvos ir regiono energetinį saugumą ir nepriklausomybę. Labai svarbi saugumo užtikrinimo dalis yra šį terminalą valdančių ir operuojančių žmonių kompetenciją ir įgūdžiai, taigi jaunosios jūrininkų kartos kompetencijų ugdymas šioje specifinėje srityje tikrai reikalingas. Paruošti šios srities ekspertai ne tik atlieps jūrinės bendruomenės lūkesčius, bet ir stiprins Lietuvos kaip jūrinės valstybės patrauklumą ir konkurencingumą“, – sako „KN Energies“ vadovas.
Trišalį susitarimą dėl jaunųjų jūrininkų kompetencijų ugdymo pasirašė AB „KN Energies“ (KN) Komercijos direktorius Mindaugas Navikas, UAB „Hoegh LNG Klaipėda“ vadovas Mindaugas Petrauskas ir Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos (LAJM) direktorius Vaclav Stankevič. Jos pagrindu LAJM įsipareigojo peržiūrėti ir koreguoti jūrinių studijų programas siekiant studentams suteikti daugiau žinių apie SGD terminalų ir SGD dujovežių priežiūrą, valdymą bei aptarnavimą, o KN kartu su „Hoegh LNG Klaipėda“ – sudaryti sąlygas mokamai studentų praktikai ir paskaitoms terminale bei finansuoti šią veiklą.
„Vyriausybei priėmus sprendimą registruoti SGD laivą-saugyklą Lietuvos jūrų laivų registre, visuomenėje ir jūrininkų bendruomenėje kilo diskusija dėl jūrininkų kompetencijų ir galimybių dirbti laive. Būdama Lietuvos ir aplinkinio regiono energetiniam saugumui strategiškai reikšminga bendrovė KN inicijavo bendradarbiavimą pritaikant LAJM studijų programas SGD laivybos specifikai bei sudarant galimybes studentams atlikti mokamą praktiką SGD laive, kuris nuo šių metų pabaigos tampa mūsų nuosavybe“, – sako M. Navikas.
Nuotraukoje (iš kairės) - UAB „Hoegh LNG Klaipėda“ vadovas Mindaugas Petrauskas, Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos (LAJM) direktorius Vaclav Stankevič ir AB „KN Energies“ (KN) Komercijos direktorius Mindaugas Navikas.
„Suprasdami su SGD laivo nuosavybės perėmimu KN prisiimamas atsakomybes bei SGD terminalo reikšmę Lietuvai, atsakingai vertiname savo partnerystę ir esame pasiruošę dalindamiesi savo sukaupta patirtimi ir kompetencijomis padėti auginti jūrininkų bendruomenę Lietuvoje. Atsižvelgiant į augantį pasaulinį SGD laivų-terminalų tinklą, SGD dujovežių valdymo ir aptarnavimo poreikį, neabejoju, kad studentams atsivers plačios karjeros galimybės ne tik Lietuvoje, tačiau ir už jos ribų“, – teigia M. Petrauskas.
„Šis susitarimas atveria kelią studentams įgyti naujų profesinių kompetencijų ir tiesiogiai mokytis iš profesionalų bei praktikų. Tikiu, kad šis bendradarbiavimas padidins jūrinių studijų patrauklumą ir suteiks naują postūmį Lietuvos jūrininkų rengimo plėtrai, vis daugiau jaunuolių rinksis naujas, patrauklias karjeros perspektyvas“, – pažymi V. Stankevič.
Pagal susitarimą KN kartu su „Hoegh LNG Klaipėda“ įsipareigoja sudaryti sąlygas iki dviejų studentų mokamai praktikai laive-saugykloje, kuri truks iki pusmečio. Taip pat studentams bus organizuojamos praktikinės paskaitos, kurių metu „Independence“ terminale vadovaujantys jūrininkai pasidalins darbo specifika ir gerąja darbo SGD dujovežiuose praktika.
„KN Energies“ kompensuos kitas su kadetų praktika susijusias išlaidas bei mokės rinkos lygį atitinkantį atlygį už praktiką. Po studijų abi bendrovės pasilieka teisę pateikti darbo pasiūlymus geriausiems studentams.
Numatoma, kad studijų programos bus atnaujintos ir praktika studentams terminale bus pasiruošta teikti nuo 2025 metų.
2024-03-29
„KN Energies“ pasirašė sutartį su „Independence“ operatore „Hoegh LNG Klaipėda“
Kovo 29 d. tarptautinė energijos terminalų operatorė AB „KN Energies“ pasirašė sutartį su UAB „Hoegh LNG Klaipėda“, pagal kurią ši bendrovė tampa šaliai strategiškai svarbaus suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo-saugyklos „Independence“ technine operatore. „Hoegh LNG Klaipėda“ priklauso grupei „Hoegh LNG“, kuri nuo 2014 m. rūpinosi laivo-saugyklos valdymu bei technine priežiūra.
Techninio „Independence” operatoriaus konkursą „Hoegh LNG Klaipėda” laimėjo pernai, įveikusi dvi tarptautines laivybos bendroves. Dėl abiejų šalių ilgalaikės partnerytės ir konstruktyvaus bendradarbiavimo pavyko sėkmingai finalizuoti susitarimus ir pasirašyti sutartį. Naujai sudarytoje sutartyje atsispindi pasikeitusios šalių atsakomybių ribos: „KN Energies” tampa laivo savininke, o „Hoegh LNG Klaipėda” - technine laivo operatore.
Pagal sutartį „Hoegh LNG Klaipėda“ patikėta penkis metus užtikrinti techninį SGD laivo-saugyklos valdymą ir priežiūrą su galimybe bendradarbiavimą pratęsti dar penkeriems metams.
„Pasikeitus geopolitinei situacijai, paskutiniai porą metų aiškiai parodė, kad Klaipėdos SGD terminalas yra ne tik pagrindinis dujų tiekimo šaltinis Lietuvai, bet ir regioninės svarbos infrastruktūra, užtikrinanti dujų tiekimą ir kitoms valstybėms.
Pasirašyta sutartimi įgyvendiname Lietuvos valstybės sprendimą įsigyti SGD laivą-saugyklą bei užtikrinti jo nepertraukiamą veiklą pasibaigus nuomos sutarčiai. Esu tikras, kad pasirinkę patikimą ir ilgametę SGD laivų-saugyklų valdymo patirtį turinčią partnerę galėsime sklandžiai perimti laivo nuosavybę bei užtikrinti saugią ir patikimą terminalo veiklą”, – pažymi Darius Šilenskis, „KN Energies” generalinis direktorius.
Susitarime numatytas maksimalus sutarties periodas apima dešimt metų, o maksimali įmanoma panaudoti šiam laikotarpiui sutarties suma – 225 mln. eurų. Ją sudaro fiksuoti ir kintami laivo-saugyklos eksploatacijos kaštai.
Fiksuotoji kaštų dalis, kurią sudaro įgulos atlygis bei išlaikymo kaštai, neskaitant Lietuvoje taikomų mokesčių, mokestis operatoriui už laivo priežiūrą, sudarys apie 5 mln. eurų per metus.
Kintami kaštai, kaip ir iki šiol, priklausys nuo laivo-saugyklos remonto poreikių, išdujinimo apimčių bei su jomis tiesiogiai susijusių apyvartinių taršos leidimų kainos ir kitų dedamųjų. Kintami kaštai, susiję su technine laivo priežiūra ir remontu, pakankamo kiekio atsarginių dalių užtikrinimu, taršos leidimų poreikiu, bus planuojami kasmet ir kompensuojami pagal faktą.
Kintami kaštai tiesiogiai koreliuoja su SGD terminalo užimtumu. Todėl numatyta maksimali sutarties vertė yra indikatyvi, o faktiškai patiriamos išlaidos bus skaičiuojamos pagal realią situaciją.
Perėmus laivą-saugyklą „KN Energies“ nuosavybėn ir užtikrinant jo eksploatavimą su išorine paslauga, paslaugų kaina terminalo naudotojams iš esmės nesikeis. 2025-2033 prognozuojamas vidutinis išdujinimo tarifas siekia 1,77 Eur/MWh (apie 0,02 Eur už išdujintą gamtinių dujų kubinį metrą) ir yra mažesnis nei 2024 patvirtintas tarifas - 1,83 Eur/MWh.
2022 m. įtvirtinus kaštais grįstą SGD terminalo kainodarą ir paskirsčius pajėgumus ilgajam laikotarpiui, apie pusę pajamų Klaipėdos SGD terminalas surenka iš klientų užsienyje, kas jau antrus metus iš eilės lemia, jog SGD saugumo dedamojoje KN dalis lygi nuliui.
„Hoegh LNG“ grupė, kuriai priklauso ir konkurso laimėtoja „Hoegh LNG Klaipėda“, yra viena iš jūrinės SGD energetikos infrastruktūros pradininkių. Bendrovė valdo bei eksploatuoja plaukiojančius SGD terminalus, padedančius užtikrinti energetinį saugumą nacionaliniu ir regioniniu lygmeniu. Norvegijoje, Vokietijoje, Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, JAV, Singapūre, Indonezijoje, Egipte, Kolumbijoje, Brazilijoje ir Filipinuose veikianti bendrovė šiuo metu turi apie 900 darbuotojų ir valdo 13 laivų: 10 SGD laivų su išdujinimo įranga ir 3 SGD dujovežius.
„KN Energies“ – tarptautinė energijos terminalų operatorė, užtikrinanti saugius ir patikimus skystosios energijos srautus, chemijos ir žaliavų krovą Baltijos jūros regiono vartotojams, o klientams visame pasaulyje padedanti žiniomis ir gebėjimais plėtoti tvarios energetikos infrastruktūros projektus. Bendrovė šiuo metu eksploatuoja tris skystųjų energijos produktų terminalus Klaipėdoje, Subačiuje ir Marijampolėje, yra suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų Lietuvoje ir Brazilijoje operatorė. Taip pat teikia komercinio eksploatavimo paslaugas keturiems Vokietijos plaukiojantiems SGD terminalams.
Techninio „Independence” operatoriaus konkursą „Hoegh LNG Klaipėda” laimėjo pernai, įveikusi dvi tarptautines laivybos bendroves. Dėl abiejų šalių ilgalaikės partnerytės ir konstruktyvaus bendradarbiavimo pavyko sėkmingai finalizuoti susitarimus ir pasirašyti sutartį. Naujai sudarytoje sutartyje atsispindi pasikeitusios šalių atsakomybių ribos: „KN Energies” tampa laivo savininke, o „Hoegh LNG Klaipėda” - technine laivo operatore.
Pagal sutartį „Hoegh LNG Klaipėda“ patikėta penkis metus užtikrinti techninį SGD laivo-saugyklos valdymą ir priežiūrą su galimybe bendradarbiavimą pratęsti dar penkeriems metams.
„Pasikeitus geopolitinei situacijai, paskutiniai porą metų aiškiai parodė, kad Klaipėdos SGD terminalas yra ne tik pagrindinis dujų tiekimo šaltinis Lietuvai, bet ir regioninės svarbos infrastruktūra, užtikrinanti dujų tiekimą ir kitoms valstybėms.
Pasirašyta sutartimi įgyvendiname Lietuvos valstybės sprendimą įsigyti SGD laivą-saugyklą bei užtikrinti jo nepertraukiamą veiklą pasibaigus nuomos sutarčiai. Esu tikras, kad pasirinkę patikimą ir ilgametę SGD laivų-saugyklų valdymo patirtį turinčią partnerę galėsime sklandžiai perimti laivo nuosavybę bei užtikrinti saugią ir patikimą terminalo veiklą”, – pažymi Darius Šilenskis, „KN Energies” generalinis direktorius.
Susitarime numatytas maksimalus sutarties periodas apima dešimt metų, o maksimali įmanoma panaudoti šiam laikotarpiui sutarties suma – 225 mln. eurų. Ją sudaro fiksuoti ir kintami laivo-saugyklos eksploatacijos kaštai.
Fiksuotoji kaštų dalis, kurią sudaro įgulos atlygis bei išlaikymo kaštai, neskaitant Lietuvoje taikomų mokesčių, mokestis operatoriui už laivo priežiūrą, sudarys apie 5 mln. eurų per metus.
Kintami kaštai, kaip ir iki šiol, priklausys nuo laivo-saugyklos remonto poreikių, išdujinimo apimčių bei su jomis tiesiogiai susijusių apyvartinių taršos leidimų kainos ir kitų dedamųjų. Kintami kaštai, susiję su technine laivo priežiūra ir remontu, pakankamo kiekio atsarginių dalių užtikrinimu, taršos leidimų poreikiu, bus planuojami kasmet ir kompensuojami pagal faktą.
Kintami kaštai tiesiogiai koreliuoja su SGD terminalo užimtumu. Todėl numatyta maksimali sutarties vertė yra indikatyvi, o faktiškai patiriamos išlaidos bus skaičiuojamos pagal realią situaciją.
Perėmus laivą-saugyklą „KN Energies“ nuosavybėn ir užtikrinant jo eksploatavimą su išorine paslauga, paslaugų kaina terminalo naudotojams iš esmės nesikeis. 2025-2033 prognozuojamas vidutinis išdujinimo tarifas siekia 1,77 Eur/MWh (apie 0,02 Eur už išdujintą gamtinių dujų kubinį metrą) ir yra mažesnis nei 2024 patvirtintas tarifas - 1,83 Eur/MWh.
2022 m. įtvirtinus kaštais grįstą SGD terminalo kainodarą ir paskirsčius pajėgumus ilgajam laikotarpiui, apie pusę pajamų Klaipėdos SGD terminalas surenka iš klientų užsienyje, kas jau antrus metus iš eilės lemia, jog SGD saugumo dedamojoje KN dalis lygi nuliui.
„Hoegh LNG“ grupė, kuriai priklauso ir konkurso laimėtoja „Hoegh LNG Klaipėda“, yra viena iš jūrinės SGD energetikos infrastruktūros pradininkių. Bendrovė valdo bei eksploatuoja plaukiojančius SGD terminalus, padedančius užtikrinti energetinį saugumą nacionaliniu ir regioniniu lygmeniu. Norvegijoje, Vokietijoje, Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, JAV, Singapūre, Indonezijoje, Egipte, Kolumbijoje, Brazilijoje ir Filipinuose veikianti bendrovė šiuo metu turi apie 900 darbuotojų ir valdo 13 laivų: 10 SGD laivų su išdujinimo įranga ir 3 SGD dujovežius.
„KN Energies“ – tarptautinė energijos terminalų operatorė, užtikrinanti saugius ir patikimus skystosios energijos srautus, chemijos ir žaliavų krovą Baltijos jūros regiono vartotojams, o klientams visame pasaulyje padedanti žiniomis ir gebėjimais plėtoti tvarios energetikos infrastruktūros projektus. Bendrovė šiuo metu eksploatuoja tris skystųjų energijos produktų terminalus Klaipėdoje, Subačiuje ir Marijampolėje, yra suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų Lietuvoje ir Brazilijoje operatorė. Taip pat teikia komercinio eksploatavimo paslaugas keturiems Vokietijos plaukiojantiems SGD terminalams.
2024-02-29
2023 m. „KN Energies“ ženkliai gerino veiklos rezultatus
Paslaugų diversifikavimas ir investicijos į lankstumo didinimą bei efektyvumą skystųjų energijos produktų terminalų segmente, aukštas valdomos SGD infrastruktūros panaudojimo lygis Lietuvoje bei proveržis tarptautiniuose SGD projektuose lėmė stiprius 2023 m. AB „KN Energies“ (KN) finansinius rezultatus.
Neaudituotais duomenimis 2023 m. „KN Energies“ (KN) įmonių grupė gavo 83,5 mln. eurų pajamų arba 7,3 proc. daugiau pajamų nei atitinkamai prieš metus. Grupės grynasis pelnas 2023 m. buvo 13,2 mln. eurų, kai prieš metus fiksuotas 5,9 mln. eurų nuostolis.
„Praėjusių metų rezultatai atspindi mūsų ilgalaikį įdirbį transformuojant bendrovę – užtikrintą energetinių kaštų, veiklos emisijų kontrolę, diversifikuotą veiklos portfelį skystųjų energijos produktų terminaluose, sutelktą dėmesį į SGD verslo vystymą tarptautinėse rinkose. Priimti sprendimai ir nuolatinės pastangos didinti veiklos efektyvumą ir meistriškumą atsipirko ir leido dirbti pelningai“, - komentuoja Darius Šilenskis, „KN Energies“ generalinis direktorius.
2023 m. skystųjų energijos produktų segmente KN gebėjo išlaikyti veiklos apimtis panašiame lygmenyje kaip 2022 metais, kai tuo metu kitų konkuruojančių terminalų Baltijos šalyse krovos apimtys krito. Skaičiuojama, kad Klaipėdos skystųjų energijos produktų terminalo užimama krovos rinkos dalis regione pernai augo iki 43 procentų.
Praėjusiais metais Klaipėdos ir Subačiaus skystųjų energijos produktų terminaluose perkrauta 4.1 mln. tonų skystųjų energijos produktų, t. y. 3,5 proc. mažiau nei 2022 m. Nepaisant šiek tiek mažesnės krovos šio segmento grynasis pelnas buvo 1,2 mln. eurų didesnis nei 2022 m. dėl išaugusių pajamų, susijusių su produktų saugojimo paslaugomis.
2023 m. ženkliai augo skystųjų energijos produktų talpyklų, skirtų dyzelino ir biodegalų krovai ir sandėliavimui, nuomos paklausa. Pajamos iš šiems produktams dedikuotų talpyklų nuomos, lyginant su 2022 m. rezultatu, pernai didėjo beveik trečdaliu. Taip pat intensyvėjo biodegalų krovos apimtys, kurios buvo 21 proc. didesnės nei 2022 m., tam daugiausiai įtakos turėjo augantys etanolio krovos kiekiai. 18 proc. augo bitumo krova, o skystųjų energijos produktų krova į autocisternas didėjo 7 proc.
Pernai sėkmingai tęsta ir Ukrainos poreikiams skirto dyzelino krova ir saugojimas, efektyviai įdarbinant išsinuomotą Marijampolės terminalo infrastruktūrą.
„Šiek tiek lengviau atsikvėpti leido ir pernai sumažėjusios dujų ir elektros kainos. Kadangi skystųjų energijos produktų terminaluose vykdomos krovos operacijos yra imlios energetiniams ištekliams, tai jų kainų sumažėjimas bei bendrovės inicijuotos energetinio efektyvumo priemonės leido šio segmento kintamas sąnaudas mažinti 2,9 mln. eurų“, - teigia D. Šilenskis.
Komercinių SGD veiklų segmente KN įmonių grupės pardavimo pajamos 2023 m. sudarė 6,9 mln. eurų ir buvo 27,4% didesnės nei 2022 m. Šio segmento veiklos rezultatui pernai įtakos turėjo pasaulinėse rinkose išaugusi konsultacijų vystant SGD terminalų projektus paklausa bei sėkmingai papildytas tarptautinių SGD projektų portfelis.
Pernai KN padėjo klientams Italijoje įgyvendinant plyno lauko Pjombino SGD terminalo projektą, teikdami pagalbą laivo-saugyklos įrengimo, paleidimo, eksploatacijos pradžios ir įrangos bandymų klausimais.
Prie proveržio šio segmento veikloje ženkliai prisidėjo ir sėkmingai sudarytos bei įgyvendinamos komercinio operatoriaus paslaugų sutartys Vokietijoje. Šiuo metu KN teikia komercinio eksploatavimo paslaugas keturiems Vokietijos plaukiojantiems SGD terminalams.
„Šiemet toliau nuosekliai laikysimės savo strateginės krypties būti pirmuoju pasirinkimu klientams, plėtojantiems SGD terminalus visame pasaulyje. Tikiu kad kompetencijos, sukauptos vystant Klaipėdos SGD vertės grandinę, Brazilijos Açu uoste įgyta veiklos patirtis bei įdirbis Vokietijos rinkoje padės mums toliau plėsti savo dalyvavimą FSRU pagrindu vykdomuose SGD projektuose“, - pažymi D. Šilenskis.
Klaipėdos SGD terminalas praėjusiais metais ir toliau išlaikė aukštą užimtumo lygį, lyginant su kitais tokio tipo terminalais Europoje. 2023 m. vidutinis Klaipėdos SGD terminalo panaudojimas buvo 71,4% (prieš metus – 72%), kai tuo metu vidutinis Europos SGD terminalų panaudojimas siekė 59%.
Per 2023 m. Klaipėdos SGD terminale išdujintas ir perkrautas rekordinis kiekis gamtinių dujų 34 TWh (2022 m. – 32,4 TWh). 2022 m. įtvirtinus kaštais grįstą SGD terminalo kainodarą ir paskirsčius pajėgumus ilgajam laikotarpiui, apie pusę pajamų Klaipėdos SGD terminalas surenka iš klientų užsienyje, kas jau antrus metus iš eilės lemia, jog SGD saugumo dedamojoje KN dalis lygi 0.
D. Šilenskis pažymi, kad pernai parengta ir patvirtinta bendrovės ilgalaikė strategija, bei padėti tvirti pagrindai leidžia tikėtis optimistinių veiklos perspektyvų ir šiems metams: „Ir toliau sieksime komercinės ir veiklos meistriškumo visose savo veiklos srityse. Koncentruosimės į kryptis ir tikslus, išsikeltus mūsų naujojoje veiklos strategijoje. Ieškosime galimybių pradėti veiklą naujų atsinaujinančių rūšių energijos (vandenilio nešėjų, anglies dvideginio emisijų sugaudymo ir transportavimo) srityje, tiek prisidedant prie regioninės energetikos transformacijos, tiek siekiant neutralaus poveikio klimatui, kartu aiškiai įsipareigojant transformuoti savo veiklą siekiant užsibrėžtų tvarumo tikslų“.
„KN Energies“ – tarptautinė energijos terminalų operatorė, užtikrinanti saugius ir patikimus skystosios energijos srautus, chemijos ir žaliavų krovą Baltijos jūros regiono vartotojams, o klientams visame pasaulyje padedanti žiniomis ir gebėjimais plėtoti tvarios energetikos infrastruktūros projektus. Bendrovė šiuo metu eksploatuoja tris skystųjų energijos produktų terminalus Klaipėdoje, Subačiuje ir Marijampolėje, yra suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų Lietuvoje ir Brazilijoje operatorė. Taip pat teikia komercinio eksploatavimo paslaugas keturiems Vokietijos plaukiojantiems SGD terminalams.
Neaudituotais duomenimis 2023 m. „KN Energies“ (KN) įmonių grupė gavo 83,5 mln. eurų pajamų arba 7,3 proc. daugiau pajamų nei atitinkamai prieš metus. Grupės grynasis pelnas 2023 m. buvo 13,2 mln. eurų, kai prieš metus fiksuotas 5,9 mln. eurų nuostolis.
„Praėjusių metų rezultatai atspindi mūsų ilgalaikį įdirbį transformuojant bendrovę – užtikrintą energetinių kaštų, veiklos emisijų kontrolę, diversifikuotą veiklos portfelį skystųjų energijos produktų terminaluose, sutelktą dėmesį į SGD verslo vystymą tarptautinėse rinkose. Priimti sprendimai ir nuolatinės pastangos didinti veiklos efektyvumą ir meistriškumą atsipirko ir leido dirbti pelningai“, - komentuoja Darius Šilenskis, „KN Energies“ generalinis direktorius.
2023 m. skystųjų energijos produktų segmente KN gebėjo išlaikyti veiklos apimtis panašiame lygmenyje kaip 2022 metais, kai tuo metu kitų konkuruojančių terminalų Baltijos šalyse krovos apimtys krito. Skaičiuojama, kad Klaipėdos skystųjų energijos produktų terminalo užimama krovos rinkos dalis regione pernai augo iki 43 procentų.
Praėjusiais metais Klaipėdos ir Subačiaus skystųjų energijos produktų terminaluose perkrauta 4.1 mln. tonų skystųjų energijos produktų, t. y. 3,5 proc. mažiau nei 2022 m. Nepaisant šiek tiek mažesnės krovos šio segmento grynasis pelnas buvo 1,2 mln. eurų didesnis nei 2022 m. dėl išaugusių pajamų, susijusių su produktų saugojimo paslaugomis.
2023 m. ženkliai augo skystųjų energijos produktų talpyklų, skirtų dyzelino ir biodegalų krovai ir sandėliavimui, nuomos paklausa. Pajamos iš šiems produktams dedikuotų talpyklų nuomos, lyginant su 2022 m. rezultatu, pernai didėjo beveik trečdaliu. Taip pat intensyvėjo biodegalų krovos apimtys, kurios buvo 21 proc. didesnės nei 2022 m., tam daugiausiai įtakos turėjo augantys etanolio krovos kiekiai. 18 proc. augo bitumo krova, o skystųjų energijos produktų krova į autocisternas didėjo 7 proc.
Pernai sėkmingai tęsta ir Ukrainos poreikiams skirto dyzelino krova ir saugojimas, efektyviai įdarbinant išsinuomotą Marijampolės terminalo infrastruktūrą.
„Šiek tiek lengviau atsikvėpti leido ir pernai sumažėjusios dujų ir elektros kainos. Kadangi skystųjų energijos produktų terminaluose vykdomos krovos operacijos yra imlios energetiniams ištekliams, tai jų kainų sumažėjimas bei bendrovės inicijuotos energetinio efektyvumo priemonės leido šio segmento kintamas sąnaudas mažinti 2,9 mln. eurų“, - teigia D. Šilenskis.
Komercinių SGD veiklų segmente KN įmonių grupės pardavimo pajamos 2023 m. sudarė 6,9 mln. eurų ir buvo 27,4% didesnės nei 2022 m. Šio segmento veiklos rezultatui pernai įtakos turėjo pasaulinėse rinkose išaugusi konsultacijų vystant SGD terminalų projektus paklausa bei sėkmingai papildytas tarptautinių SGD projektų portfelis.
Pernai KN padėjo klientams Italijoje įgyvendinant plyno lauko Pjombino SGD terminalo projektą, teikdami pagalbą laivo-saugyklos įrengimo, paleidimo, eksploatacijos pradžios ir įrangos bandymų klausimais.
Prie proveržio šio segmento veikloje ženkliai prisidėjo ir sėkmingai sudarytos bei įgyvendinamos komercinio operatoriaus paslaugų sutartys Vokietijoje. Šiuo metu KN teikia komercinio eksploatavimo paslaugas keturiems Vokietijos plaukiojantiems SGD terminalams.
„Šiemet toliau nuosekliai laikysimės savo strateginės krypties būti pirmuoju pasirinkimu klientams, plėtojantiems SGD terminalus visame pasaulyje. Tikiu kad kompetencijos, sukauptos vystant Klaipėdos SGD vertės grandinę, Brazilijos Açu uoste įgyta veiklos patirtis bei įdirbis Vokietijos rinkoje padės mums toliau plėsti savo dalyvavimą FSRU pagrindu vykdomuose SGD projektuose“, - pažymi D. Šilenskis.
Klaipėdos SGD terminalas praėjusiais metais ir toliau išlaikė aukštą užimtumo lygį, lyginant su kitais tokio tipo terminalais Europoje. 2023 m. vidutinis Klaipėdos SGD terminalo panaudojimas buvo 71,4% (prieš metus – 72%), kai tuo metu vidutinis Europos SGD terminalų panaudojimas siekė 59%.
Per 2023 m. Klaipėdos SGD terminale išdujintas ir perkrautas rekordinis kiekis gamtinių dujų 34 TWh (2022 m. – 32,4 TWh). 2022 m. įtvirtinus kaštais grįstą SGD terminalo kainodarą ir paskirsčius pajėgumus ilgajam laikotarpiui, apie pusę pajamų Klaipėdos SGD terminalas surenka iš klientų užsienyje, kas jau antrus metus iš eilės lemia, jog SGD saugumo dedamojoje KN dalis lygi 0.
D. Šilenskis pažymi, kad pernai parengta ir patvirtinta bendrovės ilgalaikė strategija, bei padėti tvirti pagrindai leidžia tikėtis optimistinių veiklos perspektyvų ir šiems metams: „Ir toliau sieksime komercinės ir veiklos meistriškumo visose savo veiklos srityse. Koncentruosimės į kryptis ir tikslus, išsikeltus mūsų naujojoje veiklos strategijoje. Ieškosime galimybių pradėti veiklą naujų atsinaujinančių rūšių energijos (vandenilio nešėjų, anglies dvideginio emisijų sugaudymo ir transportavimo) srityje, tiek prisidedant prie regioninės energetikos transformacijos, tiek siekiant neutralaus poveikio klimatui, kartu aiškiai įsipareigojant transformuoti savo veiklą siekiant užsibrėžtų tvarumo tikslų“.
„KN Energies“ – tarptautinė energijos terminalų operatorė, užtikrinanti saugius ir patikimus skystosios energijos srautus, chemijos ir žaliavų krovą Baltijos jūros regiono vartotojams, o klientams visame pasaulyje padedanti žiniomis ir gebėjimais plėtoti tvarios energetikos infrastruktūros projektus. Bendrovė šiuo metu eksploatuoja tris skystųjų energijos produktų terminalus Klaipėdoje, Subačiuje ir Marijampolėje, yra suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų Lietuvoje ir Brazilijoje operatorė. Taip pat teikia komercinio eksploatavimo paslaugas keturiems Vokietijos plaukiojantiems SGD terminalams.
2024-01-19
Atlikus neeilinę perkrovos operaciją, SGD iš Klaipėdos bus tiekiamos į Inkoo SGD terminalą
Sausio pabaigoje tarptautinės energijos terminalų operatorės AB „KN Energies“ valdomame SGD terminale Klaipėdoje vyko neeilinė perkovos operacija: iš SGD laivo-saugyklos „Independence“ į konvencinio dydžio dujovežį „Amur River“ perkrautas rekordinis kiekis – 105 tūkst. kub. m – suskystintųjų gamtinių dujų. Norvegijos bendrovė „Equinor“ išgabens SGD iš Klaipėdos ir pristatys jas į Inkoo SGD terminalą Suomijoje.
Tai didžiausias SGD kiekis, kuris nuo terminalo veiklos pradžios buvo perkrautas iš SGD laivo-saugyklos į konvencinės apimties dujovežį.
Iki šiol komercinės SGD perkrovos iš laivo-saugyklos „Independence“ buvo vykdomos tik į mažos apimties SGD dujovežius. Paprastai į juos būdavo perkraunama mažiau nei 10 tūkst. kub. m SGD, o didžiausia perkrova siekė kiek daugiau nei 17 tūkst. kub. m SGD.
288 m ilgio dujovežis „Amur River“ yra tinkamas eksploatuoti esant žemai temperatūrai ir ledo sąlygoms. Klaipėdoje užpildytas dujovežis „Equinor“ SGD gabens į Inkoo SGD terminalą Suomijoje.
Po to, kai praėjusių metų spalį buvo mechaniškai pažeista ir priverstiniam remontui sustabdyta Suomijos-Estijos dujų jungtis „Balticconnector“, Suomijos gamtinių dujų poreikis tenkinamas jas importuojant. Suskystintos gamtinės dujos jūrų transportu atgabenamos į Suomijos Inkoo terminalo SGD laivą-saugyklą su išdujinimo įrenginiu (FSRU) „Exemplar“, ir dujos iš šio laivo-saugyklos dujotiekiu perduodamos į krantą.
„Ši neeilinė perkrova tik darkart puikiai iliustruoja, kad Klaipėdos SGD terminalas yra ne tik pagrindinis gamtinių dujų tiekimo šaltinis Lietuvai, bet ir regioninės svarbos infrastruktūra, užtikrinanti dujų tiekimą ir kitoms valstybėms. Džiaugiamės galėdami dėti papildomas pastangas ir prisidėti prie Suomijos gamtinių dujų poreikio užtikrinimo šiuo šaliai nelengvu laikotarpiu, kai gamtinių dujų tiekimo vamzdynais grandinė vis dar nėra atkurta“, - sako Mindaugas Navikas, „KN Energies“ Komercijos direktorius.
„KN Energies“ – tarptautinė energijos terminalų operatorė, užtikrinanti saugius ir patikimus skystosios energijos srautus, chemijos ir žaliavų krovą Baltijos jūros regiono vartotojams, o klientams visame pasaulyje padedanti žiniomis ir gebėjimais plėtoti tvarios energetikos infrastruktūros projektus. Bendrovė šiuo metu eksploatuoja tris skystųjų energijos produktų terminalus Klaipėdoje, Subačiuje ir Marijampolėje, yra suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų Lietuvoje ir Brazilijoje operatorė. Taip pat teikia komercinio eksploatavimo paslaugas keturiems Vokietijos plaukiojantiems SGD terminalams.
Tai didžiausias SGD kiekis, kuris nuo terminalo veiklos pradžios buvo perkrautas iš SGD laivo-saugyklos į konvencinės apimties dujovežį.
Iki šiol komercinės SGD perkrovos iš laivo-saugyklos „Independence“ buvo vykdomos tik į mažos apimties SGD dujovežius. Paprastai į juos būdavo perkraunama mažiau nei 10 tūkst. kub. m SGD, o didžiausia perkrova siekė kiek daugiau nei 17 tūkst. kub. m SGD.
288 m ilgio dujovežis „Amur River“ yra tinkamas eksploatuoti esant žemai temperatūrai ir ledo sąlygoms. Klaipėdoje užpildytas dujovežis „Equinor“ SGD gabens į Inkoo SGD terminalą Suomijoje.
Po to, kai praėjusių metų spalį buvo mechaniškai pažeista ir priverstiniam remontui sustabdyta Suomijos-Estijos dujų jungtis „Balticconnector“, Suomijos gamtinių dujų poreikis tenkinamas jas importuojant. Suskystintos gamtinės dujos jūrų transportu atgabenamos į Suomijos Inkoo terminalo SGD laivą-saugyklą su išdujinimo įrenginiu (FSRU) „Exemplar“, ir dujos iš šio laivo-saugyklos dujotiekiu perduodamos į krantą.
„Ši neeilinė perkrova tik darkart puikiai iliustruoja, kad Klaipėdos SGD terminalas yra ne tik pagrindinis gamtinių dujų tiekimo šaltinis Lietuvai, bet ir regioninės svarbos infrastruktūra, užtikrinanti dujų tiekimą ir kitoms valstybėms. Džiaugiamės galėdami dėti papildomas pastangas ir prisidėti prie Suomijos gamtinių dujų poreikio užtikrinimo šiuo šaliai nelengvu laikotarpiu, kai gamtinių dujų tiekimo vamzdynais grandinė vis dar nėra atkurta“, - sako Mindaugas Navikas, „KN Energies“ Komercijos direktorius.
„KN Energies“ – tarptautinė energijos terminalų operatorė, užtikrinanti saugius ir patikimus skystosios energijos srautus, chemijos ir žaliavų krovą Baltijos jūros regiono vartotojams, o klientams visame pasaulyje padedanti žiniomis ir gebėjimais plėtoti tvarios energetikos infrastruktūros projektus. Bendrovė šiuo metu eksploatuoja tris skystųjų energijos produktų terminalus Klaipėdoje, Subačiuje ir Marijampolėje, yra suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų Lietuvoje ir Brazilijoje operatorė. Taip pat teikia komercinio eksploatavimo paslaugas keturiems Vokietijos plaukiojantiems SGD terminalams.
Kontaktai žiniasklaidai
+370 46 391772
Nuotraukos
Klaipėdos skystųjų energijos produktų terminalas
Subačiaus skystųjų energijos produktų terminalas
Klaipėdos SGD terminalas
Klaipėdos SGD paskirstymo stotis
Bendrovės vadovai ir atstovai
KN logotipas
Fotografijos
naudojimo taisyklės
Peržiūrėti
naudojimo taisyklės