Naujienos
2020-10-01
Nauji gamtinių dujų metai: SGD terminalo svarbą pažymi geriausi istorijoje rezultatai
Šiandien, spalio 1-ąją prasideda nauji KN valdomo suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo dujų metai, kuriuos terminalas pasitinka aukštu veiklos rezultatu: per praėjusius gamtinių dujų metus (iki rugsėjo 30 d.) išdujintas ir į Lietuvos gamtinių dujų sistemą patiektas didžiausias iki šiol gamtinių dujų kiekis – 23,9 TWh, kai, palyginti, pernai jis siekė 14 TWh.
„Išdujinimo kiekis yra reikšmingas rodiklis, kuris šiemet yra rekordinis ir reiškia tai, kad SGD terminalas, kadaise panaikinęs Lietuvos kaip energetinės salos statusą, šeštaisiais savo veiklos metais pilnai tarnauja kaip regioninė trečiųjų šalių prieigą suteikianti infrastruktūra. Kitaip tariant, terminalo klientai gali atsigabenti krovinius iš bet kur ir rinkos kainomis. Tokiu būdu gamtinių dujų vartotojams sudaromos galimybės už dujas taip pat mokėti rinkos kainą. Be SGD terminalo, kaip alternatyvos vamzdžiu tiekiamoms dujoms iš Rusijos, tai nebūtų įmanoma. Mūsų skaičiavimai rodo, kad per 2020 dujų metus Lietuvos gamtinių dujų vartotojams nuo viso gamtinių dujų suvartoto kiekio iš SGD terminalo buvo patiekta daugiau nei 70 proc. gamtinių dujų“, - SGD terminalo vaidmenį Lietuvos energetikos sistemoje akcentuoja Darius Šilenskis, KN generalinis direktorius.
Pasak jo, SGD terminalo klientai (5 įmonės) šiemet išnaudojo palankią SGD rinkos situaciją, kai dėl paklausos šoko, kurį sukėlė COVID-19 virusas, ir dėl šiltesnės nei įprasta žiemos užsipildė Europos gamtinių dujų saugyklos, o tai lėmė ir SGD kainų mažėjimą.
„Klaipėdos SGD terminalo, veikiančio trečiųjų šalių prieigos principu, paslaugomis gali naudotis komerciniai klientai, jo išnaudojimas tiesiogiai koreliuoja su SGD kaina pasaulinėse rinkose – lygiai taip pat kaip ir kitų terminalų, pvz. Belgijos Zebriugės (Zeebrugge), Nyderlandų Geit (Gate) ir kt. Pasaulinės kainos turi mažesnę įtaką išdujinamam kiekiui tuose terminaluose, kuriuose tiekimo galimybės apribotos vartojimo arba ilgalaikių alternatyvių kontraktų, pvz., Svinouscės Lenkijoje (Świnoujście)“, - paaiškina D. Šilenskis.
Per praėjusius gamtinių dujų metus SGD terminale atliktos net 74 krovos operacijos, t. y. tiek SGD terminale apsilankė dujovežių – tai daugiau nei dvigubai didesnis kiekis nei 2019 gamtinių dujų metais, kai atplaukė 33 dujovežiai. Iš viso 2020 gamtinių dujų metais jie atgabeno 3,5 mln. kub. m SGD, kai per lyginamuosius gamtinių dujų metus – 2,2 mln. kub. m.
„Išaugusį dujovežių skaičių (+124 proc.) lėmė komerciniai SGD terminalo naudotojų sprendimai bei tikrai konkurencinga SGD kaina tarptautinėje rinkoje. Net 4 SGD kroviniai atgabenti iš JAV 2020 gamtinių dujų metais. Dar vieno krovinio iš JAV laukiame ir prie naujos gamtinių dujų metų starto linijos – jis bus atplukdytas kitą savaitę. Tai rodo, kad JAV vystoma dujų skystinimo ir SGD logistikos infrastruktūra didina SGD kaip energijos rūšies konkurencingumą bei likvidumą. Tai, be abejo, naudinga šalims, turinčioms SGD importo ir išdujinimo infrastruktūrą. Džiugu, kad Lietuva jau šešerius metus yra tokių šalių sąraše“, – komentuoja KN vadovas.
D. Šilenskis atkreipia dėmesį, kad ir prasidedantys dujų metai nuteikia pozityviai – šiemet per išankstinę SGD terminalo pajėgumų skirstymo procedūrą buvo rezervuota reikšmingai daugiau SGD terminalo pajėgumų spalio 1 d. prasidedantiems dujų metams – net 8,4 TWh.
KN vadovo teigimu, šie metai įspūdingi ne tik didžiojo SGD terminalo veiklos apimtimis, bet jaučiamas ryškus SGD panaudojimo proveržis: „SGD paskirstymo stoties klientu tapo Lenkijos PGNiG, Klaipėdos uoste pradėti bunkeriuoti SGD varomi laivai. SGD kaip alternatyvūs degalai atsidūrė ir valstybės perspektyvoje. SGD užpildymo punktams įrengti iš Ateities ekonomikos DNR plano skirta 2,34 mln. eurų paramos, svarstomas Alternatyvių degalų įstatymas, kuriame numatytos SGD naudojimui palankios gairės, papildoma parama numatyta ir Klimato kaitos programoje. Visa tai rodo, kad SGD infrastruktūros atsiradimas prieš 6-erius metus įgalino mus efektyviau siekti nepriklausomos, tvaresnės bei klimatui neutralesnės ekonomikos. Atsižvelgiant į dujų emisijas ir lyginant jas su įprastų, populiariausių kuro ir energijos gamybos rūšių į atmosfera išmetamų teršalų kiekiais, akivaizdu, kad SGD ir gamtinės dujos yra itin reikšminga energijos rūšis siekiant klimatui neutralios ekonomikos 2050“.
Gamtinių dujų metai skaičiuojami nuo spalio 1 iki rugsėjo 30 dienos.
„Išdujinimo kiekis yra reikšmingas rodiklis, kuris šiemet yra rekordinis ir reiškia tai, kad SGD terminalas, kadaise panaikinęs Lietuvos kaip energetinės salos statusą, šeštaisiais savo veiklos metais pilnai tarnauja kaip regioninė trečiųjų šalių prieigą suteikianti infrastruktūra. Kitaip tariant, terminalo klientai gali atsigabenti krovinius iš bet kur ir rinkos kainomis. Tokiu būdu gamtinių dujų vartotojams sudaromos galimybės už dujas taip pat mokėti rinkos kainą. Be SGD terminalo, kaip alternatyvos vamzdžiu tiekiamoms dujoms iš Rusijos, tai nebūtų įmanoma. Mūsų skaičiavimai rodo, kad per 2020 dujų metus Lietuvos gamtinių dujų vartotojams nuo viso gamtinių dujų suvartoto kiekio iš SGD terminalo buvo patiekta daugiau nei 70 proc. gamtinių dujų“, - SGD terminalo vaidmenį Lietuvos energetikos sistemoje akcentuoja Darius Šilenskis, KN generalinis direktorius.
Pasak jo, SGD terminalo klientai (5 įmonės) šiemet išnaudojo palankią SGD rinkos situaciją, kai dėl paklausos šoko, kurį sukėlė COVID-19 virusas, ir dėl šiltesnės nei įprasta žiemos užsipildė Europos gamtinių dujų saugyklos, o tai lėmė ir SGD kainų mažėjimą.
„Klaipėdos SGD terminalo, veikiančio trečiųjų šalių prieigos principu, paslaugomis gali naudotis komerciniai klientai, jo išnaudojimas tiesiogiai koreliuoja su SGD kaina pasaulinėse rinkose – lygiai taip pat kaip ir kitų terminalų, pvz. Belgijos Zebriugės (Zeebrugge), Nyderlandų Geit (Gate) ir kt. Pasaulinės kainos turi mažesnę įtaką išdujinamam kiekiui tuose terminaluose, kuriuose tiekimo galimybės apribotos vartojimo arba ilgalaikių alternatyvių kontraktų, pvz., Svinouscės Lenkijoje (Świnoujście)“, - paaiškina D. Šilenskis.
Per praėjusius gamtinių dujų metus SGD terminale atliktos net 74 krovos operacijos, t. y. tiek SGD terminale apsilankė dujovežių – tai daugiau nei dvigubai didesnis kiekis nei 2019 gamtinių dujų metais, kai atplaukė 33 dujovežiai. Iš viso 2020 gamtinių dujų metais jie atgabeno 3,5 mln. kub. m SGD, kai per lyginamuosius gamtinių dujų metus – 2,2 mln. kub. m.
„Išaugusį dujovežių skaičių (+124 proc.) lėmė komerciniai SGD terminalo naudotojų sprendimai bei tikrai konkurencinga SGD kaina tarptautinėje rinkoje. Net 4 SGD kroviniai atgabenti iš JAV 2020 gamtinių dujų metais. Dar vieno krovinio iš JAV laukiame ir prie naujos gamtinių dujų metų starto linijos – jis bus atplukdytas kitą savaitę. Tai rodo, kad JAV vystoma dujų skystinimo ir SGD logistikos infrastruktūra didina SGD kaip energijos rūšies konkurencingumą bei likvidumą. Tai, be abejo, naudinga šalims, turinčioms SGD importo ir išdujinimo infrastruktūrą. Džiugu, kad Lietuva jau šešerius metus yra tokių šalių sąraše“, – komentuoja KN vadovas.
D. Šilenskis atkreipia dėmesį, kad ir prasidedantys dujų metai nuteikia pozityviai – šiemet per išankstinę SGD terminalo pajėgumų skirstymo procedūrą buvo rezervuota reikšmingai daugiau SGD terminalo pajėgumų spalio 1 d. prasidedantiems dujų metams – net 8,4 TWh.
KN vadovo teigimu, šie metai įspūdingi ne tik didžiojo SGD terminalo veiklos apimtimis, bet jaučiamas ryškus SGD panaudojimo proveržis: „SGD paskirstymo stoties klientu tapo Lenkijos PGNiG, Klaipėdos uoste pradėti bunkeriuoti SGD varomi laivai. SGD kaip alternatyvūs degalai atsidūrė ir valstybės perspektyvoje. SGD užpildymo punktams įrengti iš Ateities ekonomikos DNR plano skirta 2,34 mln. eurų paramos, svarstomas Alternatyvių degalų įstatymas, kuriame numatytos SGD naudojimui palankios gairės, papildoma parama numatyta ir Klimato kaitos programoje. Visa tai rodo, kad SGD infrastruktūros atsiradimas prieš 6-erius metus įgalino mus efektyviau siekti nepriklausomos, tvaresnės bei klimatui neutralesnės ekonomikos. Atsižvelgiant į dujų emisijas ir lyginant jas su įprastų, populiariausių kuro ir energijos gamybos rūšių į atmosfera išmetamų teršalų kiekiais, akivaizdu, kad SGD ir gamtinės dujos yra itin reikšminga energijos rūšis siekiant klimatui neutralios ekonomikos 2050“.
Gamtinių dujų metai skaičiuojami nuo spalio 1 iki rugsėjo 30 dienos.
2020-09-10
Skelbiamas nefasuotų tamsiųjų naftos produktų pardavimo aukcionas
AB „Klaipėdos nafta“ (toliau – Pardavėjas) informuoja apie vykdomą 3 893,056 kg tamsaus naftos produkto, KN kodas 27101967 (toliau – TNP ar Produktas), pardavimo aukcioną (toliau – Aukcionas). Aukcionas vykdomas pagal Pardavėjo patvirtintas Nefasuotų naftos produktų pardavimo aukciono būdu taisykles (toliau – Taisyklės), kurios yra viešai skelbiamos Pardavėjo internetinėje svetainėje www.kn.lt.
Pagrindinė informacija apie Produktą ir jo pardavimo sąlygas:
Pardavėjo banko rekvizitai:
Luminor Bank AB
SWIFT: AGBLLT2X
IBAN: LT962140030003089309
Pagrindinė informacija apie Produktą ir jo pardavimo sąlygas:
- Bendras parduodamo Produkto kiekis 3 893,056 kg. Dalyvio pasiūlymas turi apimti visą nurodytą kiekį (nurodytas kiekis dalimis neparduodamas).
- Produkto kokybė nustatyta Pardavėjo terminalo kranto talpoje (žr. pridedamus Produkto kokybės sertifikatus).
- Produktas parduodamas už didžiausią pasiūlytą kainą JAV doleriais už 1 (vieną) metrinę bruto toną (vakuume), FOB ir/ar FCA sąlygomis AB “Klaipėdos nafta“ terminale.
- Produkto kaina, apskaičiuota JAV doleriais už metrinę toną vakuume (bruto), yra lygi „Platt’s European Marketscan“ stulpelyje „FOB Rotterdam“, kotiruotės kodas PUAAP00, skelbiamą „Fuel oil 1,0%“ vidutinių kotiruotės reikšmių, publikuotų per laikotarpį nuo 2020 m. rugsėjo 1-30 d. (abi datos imtinai) vidurkiui. Dalyviai teikdami savo pasiūlymus nurodo priimtiną nuokrypį nuo kainos JAV doleriais už metrinę toną vakuume.
- Pirkėjas turi teisę siūlyti Pardavėjui ir kitą Produkto įkainojimo laikotarpį. Bet kuriuo atveju, Pardavėjas pasilieka teisę gavęs pasiūlymus priimti sprendimą dėl geriausios pasiūlytos Produkto pardavimo galutinės kainos.
- Aukciono Laimėtojas įsipareigoja išvežti įsigytą Produktą pilna apimtimi iš Pardavėjo terminalo per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų po pirkimo-pardavimo sutarties (toliau – Sutartis) pasirašymo arba kitu Šalių sutartu terminu, tačiau ne vėliau nei per 90 (devyniasdešimt) kalendorinių dienų.
- Ne vėliau kaip iki pasiūlymų Aukcionui pateikimo termino pabaigos Dalyvis privalo įmokėti į Pardavėjo sąskaitą Dalyvio įsipareigojimo mokestį.
Pardavėjo banko rekvizitai:
Luminor Bank AB
SWIFT: AGBLLT2X
IBAN: LT962140030003089309
- Ne vėliau kaip iki pasiūlymų Aukcionui pateikimo termino pabaigos Dalyvis privalo pateikti Produkto pirkimo pasiūlymą, užpildytą pagal pridėtą formą, įmonės registracijos pažymėjimo, kitų steigimo dokumentų kopijas bei atstovavimo dokumentus (įgaliojimą) Aukciono Taisyklių nustatyta tvarka. Kartu su teikiamais dokumentais, Dalyvis privalo pateikti ir dokumento įrodančio apie sumokėtą įsipareigojimo mokestį kopiją.
- Ne vėliau kaip iki pasiūlymų Aukcionui pateikimo termino pabaigos Dalyvis gali paimti Produkto mėginį ir atlikti papildomą tyrimą savo lėšomis.
- Išankstinė sąskaita faktūra už Produktą turi būti apmokėta ne vėliau kaip 2 (dvi) darbo dienos iki pirmosios nominuoto tanklaivio LAYCAN dienos arba pirmos autotransporto pakrovimo dienos. Išankstinė sąskaita faktūra išrašoma ne vėliau, kaip likus 5 (penkioms) kalendorinėms dienoms iki LAYCAN pirmos dienos arba likus 5 (penkioms) kalendorinėms dienoms iki pirmos autotransporto pakrovimo dienos. Išankstinė vienos metrinės tonos Produkto kaina yra lygi „Platt’s European Marketscan“ stulpelyje „Barges FOB Rotterdam“, kotiruotės kodas PUAAP00, skelbiamų „Fuel oil 1,0%“ vidutinių kotiruotės reikšmių, vidurkiui publikuotam paskutinę žinomą publikacijos dieną iki išankstinės sąskaitos faktūros išrašymo dienos, atėmus/pridėjus [___________] JAV dolerių už metrinę toną vakuume.
- Per 5 (penkias) darbo dienas po paskutinės Produkto tonos pakrovimo į tanklaivį arba autotransportą), Pardavėjas išrašo ir išsiunčia PVM sąskaitą faktūrą Pirkėjui el. pašto adresu [_______________]. Pirkėjas įsipareigoja apmokėti skirtumą tarp išankstinėje sąskaitoje faktūroje ir PVM sąskaitoje faktūroje nurodytos Produkto vertės per 3 (tris) darbo dienas nuo PVM sąskaitos faktūros gavimo dienos. Iš mokėtinos sumos pagal PVM sąskaitą faktūrą, išskaitomas Pirkėjo sumokėtas įsipareigojimo mokestis bei Pirkėjo pagal išankstinę sąskaitą sumokėta suma. Jei Pirkėjo sumokėta suma pagal išankstinę sąskaitą faktūrą viršija PVM sąskaitos faktūros sumą, tuo atveju Pardavėjas įsipareigoja kompensuoti skirtumą Pirkėjui per 3 (tris) darbo dienas nuo galutinės kainos nustatymo dienos. Mokėjimo diena yra laikoma diena, kai pinigai už Produktą yra gauti Pardavėjo banko sąskaitoje.
- Vykdomo Aukciono eiga ir grafikas:
Data | Veiksmas |
2020-09-10 | Kvietimas teikti pasiūlymus – Pranešimas apie vykdomą Aukcioną. |
2020-09-24 | Dalyvių pasiūlymų Aukcionui teikimo termino pabaiga. |
Iki 2020-09-29 | Aukciono komisija įvertina pateiktus pasiūlymus uždarame posėdyje ir paskelbia Aukciono Laimėtoją.* |
Iki 2020-09-30 | Sutarties su Aukciono Laimėtoju pasirašymas. |
Ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų po Sutarties pasirašymo arba kitu Šalių sutartu terminu, tačiau ne vėliau nei per 90 (devyniasdešimt) kalendorinių dienų. | Aukciono Laimėtojas išveža Produktą iš Pardavėjo terminalo. |
- Aukciono komisija turi teisę posėdyje aptarti ir nuspręsti skelbti antrą derybų ratą Aukciono Taisyklėse numatyta tvarka.
- Pasiūlymai, kartu su šiame pranešime nurodytais dokumentais, Taisyklių nustatyta tvarka turi būti pateikti Pardavėjo nurodytam atsakingam asmeniui – vyresniajai komercinių operacijų vadybininkei Sabinai Digrienei, elektroniniu paštu commerce@kn.lt ne vėliau kaip iki 2020 m. rugsėjo 24 d. 16.30 val. Lietuvos laiku.
- Pasiūlymų pateikimo, vertinimo, Aukciono Laimėtojo paskelbimo, Sutarties su Aukciono Laimėtoju pasirašymą, taip pat visas kitas Produkto pardavimo sąlygas ir tvarką reglamentuoja Taisyklės bei pagrindinės Produkto pirkimo-pardavimo sutarties sąlygos.
- Nefasuotų naftos produktų pardavimo aukciono būdu taisyklės
- Pagrindinės pirkimo-pardavimo sutarties sąlygos (AB „Klaipėdos nafta“ paslaugų teikimo bendrosios nuostatos ir sąlygos; Priedas Nr. 1 AB Klaipėdos nafta“ Krovinių išdavimo/pakrovimo į autotransportą tvarka ir sąlygos)
- Produkto kokybės sertifikatai
- Pasiūlymo Aukcionui forma
2020-09-07
Paskelbtas naujo KN administracinio pastato Klaipėdoje statybos konkursas
KN (AB „Klaipėdos nafta“) šią savaitę paskelbė savo naujo administracinio pastato Klaipėdoje statybos rangovo konkursą. Preliminariai tikimasi pastato Burių g. Melnragėje rangos darbų konkurso nugalėtoją išsirinkti iki šių metų pabaigos, o kitąmet pradėti statybas.
Konkurso laimėtojas vietoje Burių g. esančios 1993 m. statytos sporto salės turės pastatyti maždaug 2.400 kv. m ploto penkių aukštų pastatą bei įrengti beveik 100 vietų automobilių stovėjimo aikštelę. Pirminius pasiūlymus konkursui galima teikti iki rugsėjo pabaigos.
Būsimo KN administracinio pastato projektą už 175 tūkst. eurų rengė konkursą laimėjusi bendrovė „Eksploit“. Projektas visuomenei buvo pristatytas šiemet birželį.
Pagrindinis šio projekto akcentas – pastato tūrinė išraiška, kuri atkartos netoliese stovinčias cilindro formos naftos produktų talpyklas. Siekiant sujungti gamtinę ir industrinę aplinką, pastatas skaidomas vertikalių žaliuzių sistemos fasadu.
Apskritos formos penkių aukštų pastate galės dirbti iki 140 žmonių.
Šiuo metu Klaipėdoje KN darbuotojai dirba dviejuose biuruose. Vienas jų įsikūręs Burių g. Melnragėje, šalia bendrovės valdomo Klaipėdos naftos terminalo, kitas administracines patalpas KN nuomoja Centrinio Klaipėdos terminalo (CKT) administraciniame pastate. Pastačius naująjį pastatą, visi Klaipėdoje dirbantys darbuotojai turės galimybę dirbti po vienu stogu, o senąsias administracines patalpas svarstoma pritaikyti gamybinei veiklai.
Nuosavo administracinio pastato statyba – ilgai diskutuotas ir analizuotas sprendimas.
„Prieš priimdami šį sprendimą svarstėme visas įmanomas alternatyvas, įskaitant dabartinių KN pastatų Burių g. atnaujinimą bei galimą vystytojo pasitelkimą, kuris pastatytų pastatą ir jį bendrovei išnuomotų. Įvertinus visas aplinkybes, ekonominį naudingumą bei uosto teritorijoje keliamus veiklos reikalavimus, kaip optimalus sprendinys buvo administracinio pastato KN teritorijoje statyba, pasitelkiant generalinį statybų rangovą“, - komentuoja Darius Šilenskis, KN generalinis direktorius.
Anot KN vadovo, investicijų į naujo administracinį pastatą suma yra numatyta atlikus išsamų rinkos tyrimą, tačiau kol kas nėra atskleidžiama.
„Kiek galėtų kainuoti pastato statyba kol kas neįvardijame, nes skelbdami konkursą gen. rangovui pasirinkti tikimės sulaukti ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo ir kuo didesnio konkurso dalyvių aktyvumo. Daugiau informacijos apie kainą galėsime pateikti išrinkus statybų rangovą“, - teigia D. Šilenskis.
Konkurso laimėtojas vietoje Burių g. esančios 1993 m. statytos sporto salės turės pastatyti maždaug 2.400 kv. m ploto penkių aukštų pastatą bei įrengti beveik 100 vietų automobilių stovėjimo aikštelę. Pirminius pasiūlymus konkursui galima teikti iki rugsėjo pabaigos.
Būsimo KN administracinio pastato projektą už 175 tūkst. eurų rengė konkursą laimėjusi bendrovė „Eksploit“. Projektas visuomenei buvo pristatytas šiemet birželį.
Pagrindinis šio projekto akcentas – pastato tūrinė išraiška, kuri atkartos netoliese stovinčias cilindro formos naftos produktų talpyklas. Siekiant sujungti gamtinę ir industrinę aplinką, pastatas skaidomas vertikalių žaliuzių sistemos fasadu.
Apskritos formos penkių aukštų pastate galės dirbti iki 140 žmonių.
Šiuo metu Klaipėdoje KN darbuotojai dirba dviejuose biuruose. Vienas jų įsikūręs Burių g. Melnragėje, šalia bendrovės valdomo Klaipėdos naftos terminalo, kitas administracines patalpas KN nuomoja Centrinio Klaipėdos terminalo (CKT) administraciniame pastate. Pastačius naująjį pastatą, visi Klaipėdoje dirbantys darbuotojai turės galimybę dirbti po vienu stogu, o senąsias administracines patalpas svarstoma pritaikyti gamybinei veiklai.
Nuosavo administracinio pastato statyba – ilgai diskutuotas ir analizuotas sprendimas.
„Prieš priimdami šį sprendimą svarstėme visas įmanomas alternatyvas, įskaitant dabartinių KN pastatų Burių g. atnaujinimą bei galimą vystytojo pasitelkimą, kuris pastatytų pastatą ir jį bendrovei išnuomotų. Įvertinus visas aplinkybes, ekonominį naudingumą bei uosto teritorijoje keliamus veiklos reikalavimus, kaip optimalus sprendinys buvo administracinio pastato KN teritorijoje statyba, pasitelkiant generalinį statybų rangovą“, - komentuoja Darius Šilenskis, KN generalinis direktorius.
Anot KN vadovo, investicijų į naujo administracinį pastatą suma yra numatyta atlikus išsamų rinkos tyrimą, tačiau kol kas nėra atskleidžiama.
„Kiek galėtų kainuoti pastato statyba kol kas neįvardijame, nes skelbdami konkursą gen. rangovui pasirinkti tikimės sulaukti ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo ir kuo didesnio konkurso dalyvių aktyvumo. Daugiau informacijos apie kainą galėsime pateikti išrinkus statybų rangovą“, - teigia D. Šilenskis.
2020-09-03
Krovos verslas – lyg vaikščiojimas lynu
Darius Šilenskis, KN generalinis direktorius
Verslas, ypač toks dinamiškas kaip krovos, ir jo valdymas dažnai primena vaikščiojimą lynu: jei neturi tinkamų įgūdžių, negebi gerai laikyti pusiausvyros ar virvės nepakankamai įtemptos, yra didelė tikimybė neišsilaikyti. Krovinių spektro plėtra ir laiku atliekamos investicijos, modernizacija krovos kompanijai yra lyg geras virvės įtempimas arba balansinė lazda, padedanti išlaikyti pusiausvyrą rinkoje, kurią veikia ne tik dėsniai, bet ir pučia stiprūs vėjai, pavyzdžiui, politiniai.
KN (AB „Klaipėdos nafta“) jau kitąmet planuoja pradėti krauti naują produktą – bitumą ir ieško kitų krovos galimybių. Tai svarbu brėžiant bendrovės strategiją ir siekiant išlaikyti paslaugų „portfelį“, kad jame nebūtų vieno kliento ar vieno krovinio dominavimo. Šiuo metu KN naftos terminale kraunamas dviženklis skaičius skirtingų pozicijų krovinių, tokių kaip įprasti naftos produktai, naftos chemijos produktai ir įvairūs biodegalai. Per pirmąjį šių metų pusmetį išlaikyta tvirta lyderystė tarp Baltijos šalių naftos terminalų. Kaip bus ateityje, priklauso nuo daugybės dedamųjų, ir dabartiniame kontekste, pučiant stipriam Rytų vėjui, virvė, kuria balansuojame, juda, tačiau, tikimės, pusiausvyrą išlaikyti padės laiku priimami sprendimai.
Nėra lengvų periodų
Nepaisant gausybės pozityvių rekordų ir pasiekimų, kurių netrūksta KN per daugiau nei 60-imt veiklos metų, visiško stabilumo ir ramybės periodai pasitaiko retai. Tai bene labiausiai susiję su paties sektoriaus specifika, jo sąsajomis su geopolitiniais iššūkiais ir pasaulinėmis makroekonominėmis tendencijomis. Šie metai – patvirtins ne vieno verslo segmento atstovai – išties įspūdingi ne pačia geriausia prasme. Kalbant apie naftos ir naftos produktų krovos segmentą, šiemet būta nemenkos turbulencijos, išjudinusios lyną, kuriuo vaikštome. Kalbant apie reikšmingiausias, tai žlugusios OPEC+ derybos, kai Rusija ir Saudo Arabija nesusitarė dėl naftos gavybos mažinimo ir Saudo Arabija pradėjo „kainų karą“. Dėl rekordiškai šiltos žiemos reikšmingai sumažėjo dyzelino ir šildymui naudojamo kuro paklausa, tai turėjo įtakos atsargų padidėjimui ir naftos perdirbimo maržų mažėjimui. Naftos perdirbėjus, o tuo pačiu ir visus tiekimo grandinėje dalyvaujančius verslo subjektus, veikė ir nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigalioję griežtesni TJO apribojimai sieros kiekiui laivų kure, kuris sudaro ženklią KN kraunamų produktų dalį. Taip pat sumaišties įnešė COVID-19 pasaulinės pandemijos lemtas paklausos ir pasiūlos neužtikrintumas. Dėl sustabdyto žaliavinės naftos tiekimo iš Rusijos į Baltarusiją per 2020 m. I ketv. sumažėjo naftos produktų eksportas iš Baltarusijos per KN naftos terminalą, tačiau šis sumažėjimas iš dalies buvo kompensuotas žaliavinės naftos importu į Baltarusiją: perkrauta apie 669 tūkst. t žaliavinės naftos (9 tanklaiviai), dviem tanklaiviais atgabenta žaliavinė nafta iš JAV.
Verslo principais grįstas bendradarbiavimas
Šiandien girdimi pareiškimai iš kaimyninės valstybės kaip ir bendrai situacija joje išties neramina: nuo bendradarbiavimo tiesiant alternatyvius žaliavinės naftos kelius bei daugiau nei dešimtmetį trunkančius verslo įsipareigojimų su Baltarusijos naftos produktų tiekėjais retorika kreipiama į verslo sąsajų nutraukimą ir krovinių nukreipimą nuo Klaipėdos. Galiu tik pasikartoti, kad vežti ir krauti krovinius per KN naftos terminalą mūsų klientams iš Baltarusijos yra komercinis pagrįstumas: esame konkurencingi ir krovinių nukreipimas kitur galėtų būti logistiškai ir ekonomiškai neoptimalus sprendimas. KN su Belorusskaya Neftyanaya Kompaniya (BNK) bendradarbiauja nuo 2016 m. ir krauna Mozyrio ir Novopolotsko naftos perdirbimo gamyklų produkciją: mazutą, benziną, dyzeliną, ir tai yra verslo principais grįsti santykiai. Užtikrinti valstybės energetinį saugumą bei stiprinti savo klientų konkurencingumą – tai yra pagrindiniai KN naftos terminalų Klaipėdoje ir Subačiuje tikslai ir tuo grindžiamas bendradarbiavimas su visais klientais. Būtent šie tikslai įgalino mus priimti sprendimus, kurie pirmąjį šių metų pusmetį vien Klaipėdos naftos terminalui, kurio krovos pajėgumas siekia apie 8 mln. t per metus, padėjo išlaikyti aukščiausią tarp Baltijos šalių jūrinių naftos terminalų pajėgumų išnaudojimo lygį – net 67 proc., kai daugelio kaimyninių šalių panašių terminalų pajėgumas siekė daugiausiai 25 proc.
Diversifikacija padeda balansuoti rinkoje
2020 metais KN naftos produktų talpyklų parkas pasipildė naujomis talpyklomis, jo talpumas padidėjo 120 tūkst. kub, m. ir šiuo metu siekia 575 000 kubinių metrų. Investicijos atliekamos reaguojant į pokyčius rinkoje ir ieškant naujų galimybių, todėl veiklos diversifikacija akivaizdžiai duoda naudos: biodegalų krovos apimtis per 2020 metus, lyginant su 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu, išaugo 7 kartus. Šiuo metu vykdoma KN krantinių rekonstrukcija, tikimės, 2024 metais dar padidins veiklos efektyvumą ir paslaugų prieinamumą. Rekonstravus krantines prie jų vienu metu galės švartuotis ir krovą vykdyti trys laivai, turėsime galimybę priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti tanklaivius. 2021 metų pabaigoje Klaipėdos naftos terminale bus pastatyta nauja geležinkelio estakada, leisianti papildomai vienu metu krauti 32 vagonus-cisternas ir praplėsti kraunamų produktų spektrą. KN įgyvendina Aplinkosaugos priemonių planą, pagal kurį KN investicijos į aplinkosaugos sritį iki 2021 m. pabaigos bus pasiekusios 8 mln. eurų. 2013-2019 m. į aplinkos oro taršos mažinimo priemones KN jau investavo beveik 5 mln. eurų. Visa tai yra tie įrankiai, kurie padeda mums išsilaikyti ant nuolat vėjų blaškomo lyno ir palaikyti pusiausvyrą rinkoje.
Verslas, ypač toks dinamiškas kaip krovos, ir jo valdymas dažnai primena vaikščiojimą lynu: jei neturi tinkamų įgūdžių, negebi gerai laikyti pusiausvyros ar virvės nepakankamai įtemptos, yra didelė tikimybė neišsilaikyti. Krovinių spektro plėtra ir laiku atliekamos investicijos, modernizacija krovos kompanijai yra lyg geras virvės įtempimas arba balansinė lazda, padedanti išlaikyti pusiausvyrą rinkoje, kurią veikia ne tik dėsniai, bet ir pučia stiprūs vėjai, pavyzdžiui, politiniai.
KN (AB „Klaipėdos nafta“) jau kitąmet planuoja pradėti krauti naują produktą – bitumą ir ieško kitų krovos galimybių. Tai svarbu brėžiant bendrovės strategiją ir siekiant išlaikyti paslaugų „portfelį“, kad jame nebūtų vieno kliento ar vieno krovinio dominavimo. Šiuo metu KN naftos terminale kraunamas dviženklis skaičius skirtingų pozicijų krovinių, tokių kaip įprasti naftos produktai, naftos chemijos produktai ir įvairūs biodegalai. Per pirmąjį šių metų pusmetį išlaikyta tvirta lyderystė tarp Baltijos šalių naftos terminalų. Kaip bus ateityje, priklauso nuo daugybės dedamųjų, ir dabartiniame kontekste, pučiant stipriam Rytų vėjui, virvė, kuria balansuojame, juda, tačiau, tikimės, pusiausvyrą išlaikyti padės laiku priimami sprendimai.
Nėra lengvų periodų
Nepaisant gausybės pozityvių rekordų ir pasiekimų, kurių netrūksta KN per daugiau nei 60-imt veiklos metų, visiško stabilumo ir ramybės periodai pasitaiko retai. Tai bene labiausiai susiję su paties sektoriaus specifika, jo sąsajomis su geopolitiniais iššūkiais ir pasaulinėmis makroekonominėmis tendencijomis. Šie metai – patvirtins ne vieno verslo segmento atstovai – išties įspūdingi ne pačia geriausia prasme. Kalbant apie naftos ir naftos produktų krovos segmentą, šiemet būta nemenkos turbulencijos, išjudinusios lyną, kuriuo vaikštome. Kalbant apie reikšmingiausias, tai žlugusios OPEC+ derybos, kai Rusija ir Saudo Arabija nesusitarė dėl naftos gavybos mažinimo ir Saudo Arabija pradėjo „kainų karą“. Dėl rekordiškai šiltos žiemos reikšmingai sumažėjo dyzelino ir šildymui naudojamo kuro paklausa, tai turėjo įtakos atsargų padidėjimui ir naftos perdirbimo maržų mažėjimui. Naftos perdirbėjus, o tuo pačiu ir visus tiekimo grandinėje dalyvaujančius verslo subjektus, veikė ir nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigalioję griežtesni TJO apribojimai sieros kiekiui laivų kure, kuris sudaro ženklią KN kraunamų produktų dalį. Taip pat sumaišties įnešė COVID-19 pasaulinės pandemijos lemtas paklausos ir pasiūlos neužtikrintumas. Dėl sustabdyto žaliavinės naftos tiekimo iš Rusijos į Baltarusiją per 2020 m. I ketv. sumažėjo naftos produktų eksportas iš Baltarusijos per KN naftos terminalą, tačiau šis sumažėjimas iš dalies buvo kompensuotas žaliavinės naftos importu į Baltarusiją: perkrauta apie 669 tūkst. t žaliavinės naftos (9 tanklaiviai), dviem tanklaiviais atgabenta žaliavinė nafta iš JAV.
Verslo principais grįstas bendradarbiavimas
Šiandien girdimi pareiškimai iš kaimyninės valstybės kaip ir bendrai situacija joje išties neramina: nuo bendradarbiavimo tiesiant alternatyvius žaliavinės naftos kelius bei daugiau nei dešimtmetį trunkančius verslo įsipareigojimų su Baltarusijos naftos produktų tiekėjais retorika kreipiama į verslo sąsajų nutraukimą ir krovinių nukreipimą nuo Klaipėdos. Galiu tik pasikartoti, kad vežti ir krauti krovinius per KN naftos terminalą mūsų klientams iš Baltarusijos yra komercinis pagrįstumas: esame konkurencingi ir krovinių nukreipimas kitur galėtų būti logistiškai ir ekonomiškai neoptimalus sprendimas. KN su Belorusskaya Neftyanaya Kompaniya (BNK) bendradarbiauja nuo 2016 m. ir krauna Mozyrio ir Novopolotsko naftos perdirbimo gamyklų produkciją: mazutą, benziną, dyzeliną, ir tai yra verslo principais grįsti santykiai. Užtikrinti valstybės energetinį saugumą bei stiprinti savo klientų konkurencingumą – tai yra pagrindiniai KN naftos terminalų Klaipėdoje ir Subačiuje tikslai ir tuo grindžiamas bendradarbiavimas su visais klientais. Būtent šie tikslai įgalino mus priimti sprendimus, kurie pirmąjį šių metų pusmetį vien Klaipėdos naftos terminalui, kurio krovos pajėgumas siekia apie 8 mln. t per metus, padėjo išlaikyti aukščiausią tarp Baltijos šalių jūrinių naftos terminalų pajėgumų išnaudojimo lygį – net 67 proc., kai daugelio kaimyninių šalių panašių terminalų pajėgumas siekė daugiausiai 25 proc.
Diversifikacija padeda balansuoti rinkoje
2020 metais KN naftos produktų talpyklų parkas pasipildė naujomis talpyklomis, jo talpumas padidėjo 120 tūkst. kub, m. ir šiuo metu siekia 575 000 kubinių metrų. Investicijos atliekamos reaguojant į pokyčius rinkoje ir ieškant naujų galimybių, todėl veiklos diversifikacija akivaizdžiai duoda naudos: biodegalų krovos apimtis per 2020 metus, lyginant su 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu, išaugo 7 kartus. Šiuo metu vykdoma KN krantinių rekonstrukcija, tikimės, 2024 metais dar padidins veiklos efektyvumą ir paslaugų prieinamumą. Rekonstravus krantines prie jų vienu metu galės švartuotis ir krovą vykdyti trys laivai, turėsime galimybę priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti tanklaivius. 2021 metų pabaigoje Klaipėdos naftos terminale bus pastatyta nauja geležinkelio estakada, leisianti papildomai vienu metu krauti 32 vagonus-cisternas ir praplėsti kraunamų produktų spektrą. KN įgyvendina Aplinkosaugos priemonių planą, pagal kurį KN investicijos į aplinkosaugos sritį iki 2021 m. pabaigos bus pasiekusios 8 mln. eurų. 2013-2019 m. į aplinkos oro taršos mažinimo priemones KN jau investavo beveik 5 mln. eurų. Visa tai yra tie įrankiai, kurie padeda mums išsilaikyti ant nuolat vėjų blaškomo lyno ir palaikyti pusiausvyrą rinkoje.
Kontaktai žiniasklaidai
+370 46 391772
Nuotraukos
Klaipėdos naftos terminalas
Subačiaus naftos terminalas
Klaipėdos SGD terminalas
SGD paskirstymo stotis
Bendrovės vadovai ir atstovai
KN logotipas
Fotografijos
naudojimo taisyklės
Peržiūrėti
naudojimo taisyklės