Naujienos
2020-06-06
KN pasiekė pirmasis istorijoje naftos krovinys iš JAV
Prie KN (AB „Klaipėdos nafta“) valdomos Klaipėdos naftos terminalo krantinės birželio 5 d. vakare prisišvartavo tanklaivis „NS Captain”, kuris atgabeno 77 tūkst. t žaliavinės naftos krovinį iš JAV, skirtą Baltarusijos naftos produktų gamykloms.
Tanklaivis „NS Captain“ į Klaipėdą atplaukė iš Bomonto uosto (Teksaso valstija, JAV). Tai jau 8-asis šiemet tanklaivis su nafta, skirta Baltarusijai, kuri bus perpilta į geležinkelio cisternas ir transportuojama į Baltarusiją.
Prieš tai tanklaivis su Baltarusijai skirta nafta į Klaipėdos uostą buvo atplaukęs gegužės viduryje. 87 tūkstančių tonų naftos krovinys tuomet buvo atgabentas iš Saudo Arabijos. Ankstesniais šių metų mėnesiais KN buvo perkraunama tanklaiviais atgabenta norvegiška ir rusiška nafta, kuri iki Baltarusijos buvo gabenama geležinkeliu.
„Tokie įvykiai verti atskiro įrašo energetikos istorijos puslapiuose. Pirmasis naftos krovinys iš JAV puikiai iliustruoja, kad KN veiklos strategijos šūkis – jungiame energetikos rinkas – ne tik skambi deklaracija popieriuje, bet realios mūsų veiklos pavyzdys. Džiaugiamės, kad taip galime kurti naudą tiek mūsų bendrovei, tiek ir savo klientams”, – sako Darius Šilenskis, KN generalinis direktorius.
KN Klaipėdos naftos terminalas tarp 13-kos pagrindinių Lietuvos, Latvijos ir Estijos terminalų yra antras pagal krovą ir užima apie 24 proc. rinkos. Per metus su esama infrastruktūra bei toliau užtikrindama ir kitų klientų srautus, KN gali perkrauti 3-4 mln. tonų žaliavinės naftos.
Kad išlaikytų ir didintų savo konkurencinius pranašumus, KN nuolat investuoja į Klaipėdos naftos terminalo plėtrą ir plečia kraunamos produkcijos spektrą. Artimiausioje investicinėje perspektyvoje – geležinkelio estakada ir daugiafunkcinė ištisinė krantinė. Baigus jos rekonstrukciją, KN vienu metu Klaipėdos naftos terminale galės priimti ir krauti 3 tanklaivius – iki šiol būdavo galimybė priimti tik du tanklaivius.
Tanklaivis „NS Captain“ į Klaipėdą atplaukė iš Bomonto uosto (Teksaso valstija, JAV). Tai jau 8-asis šiemet tanklaivis su nafta, skirta Baltarusijai, kuri bus perpilta į geležinkelio cisternas ir transportuojama į Baltarusiją.
Prieš tai tanklaivis su Baltarusijai skirta nafta į Klaipėdos uostą buvo atplaukęs gegužės viduryje. 87 tūkstančių tonų naftos krovinys tuomet buvo atgabentas iš Saudo Arabijos. Ankstesniais šių metų mėnesiais KN buvo perkraunama tanklaiviais atgabenta norvegiška ir rusiška nafta, kuri iki Baltarusijos buvo gabenama geležinkeliu.
„Tokie įvykiai verti atskiro įrašo energetikos istorijos puslapiuose. Pirmasis naftos krovinys iš JAV puikiai iliustruoja, kad KN veiklos strategijos šūkis – jungiame energetikos rinkas – ne tik skambi deklaracija popieriuje, bet realios mūsų veiklos pavyzdys. Džiaugiamės, kad taip galime kurti naudą tiek mūsų bendrovei, tiek ir savo klientams”, – sako Darius Šilenskis, KN generalinis direktorius.
KN Klaipėdos naftos terminalas tarp 13-kos pagrindinių Lietuvos, Latvijos ir Estijos terminalų yra antras pagal krovą ir užima apie 24 proc. rinkos. Per metus su esama infrastruktūra bei toliau užtikrindama ir kitų klientų srautus, KN gali perkrauti 3-4 mln. tonų žaliavinės naftos.
Kad išlaikytų ir didintų savo konkurencinius pranašumus, KN nuolat investuoja į Klaipėdos naftos terminalo plėtrą ir plečia kraunamos produkcijos spektrą. Artimiausioje investicinėje perspektyvoje – geležinkelio estakada ir daugiafunkcinė ištisinė krantinė. Baigus jos rekonstrukciją, KN vienu metu Klaipėdos naftos terminale galės priimti ir krauti 3 tanklaivius – iki šiol būdavo galimybė priimti tik du tanklaivius.
2020-06-04
Paskirstyti Klaipėdos SGD terminalo pajėgumai
Paskirstyti Klaipėdos SGD terminalo pajėgumai
Naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorė KN (AB „Klaipėdos nafta“) baigė kasmetinę procedūrą – SGD terminalo pajėgumų skirstymą naujiems dujų metams, kurie prasideda 2020 m. spalio 1 d. ir trunka iki kitų metų rugsėjo 30 d. Šios procedūros metu sutartys pasirašytos su 2 klientais dėl 8,4 TWh SGD išdujinimo pajėgumų.
Palyginti pernai, per metinių pajėgumų skirstymo procedūrą paskirstyta 5 TWh, o per visus metus išdujinta net 22,139 TWh gamtinių dujų.
Per einamuosius dujų metus (nuo 2019 m. spalio) SGD terminale priimti 49 dujovežiai, iki dujų metų pabaigos laukiama dar 21 dujovežio. Per šį laikotarpį atgabenta 2,4 mln. kub. metrų SGD arba 15,2 TWh gamtinių dujų, kai bendras Lietuvos gamtinių dujų suvartojimas per šį laikotarpį buvo 17,3 TWh – t. y. daugiau nei 87 proc. gamtinių dujų patiekta per SGD terminalą. 69 proc. SGD importuota iš Norvegijos, 18 proc. iš – JAV, 12 proc. – iš Rusijos (mažos apimties kroviniai).
„SGD terminalo veikloje akivaizdi tendencija, jog terminalo naudotojai yra labiau linkę užsakyti laisvus terminalo pajėgumus dujų metų eigoje, nei juos rezervuoti metinės pajėgumų skirstymo procedūros metu. Tokią praktiką sąlygoja žemų pasaulinių SGD kainų, kurios vyrauja jau nuo metų pradžios, ir su tuo susijusios trumpalaikių sandorių (angl. spot) rinkos dinamikos. SGD terminalas sudaro galimybes klientams lanksčiai reaguoti į aktualius rinkos pokyčius ir atitinkamai koreguoti perkrovos ir išdujinimo poreikius terminale. Tokį terminalo lankstumą labai vertina terminalo naudotojai ir lygina jį su dujų importu vamzdžiu, kuris tokio lankstumo nesuteikia“, – komentuoja dr. Arūnas Molis, KN Reguliuojamos veiklos ir SGD projekto vadovas.
Pasak A. Molio, SGD ir toliau išliks tas energijos šaltinis, kuris garantuos skaidrią kainodarą, priimtiną kainų lygį ir galimybę lanksčiai reaguoti į gamtinių dujų paklausą – duomenys rodo, jog pasaulinėje SGD rinkoje net 34 proc. sudaromų sandorių yra vienkartiniai arba pagal trumpalaikius kontraktus.
„Esant dujų pertekliui rinkoje, tiekėjams svarbu realizuoti išgautus kiekius ir plėsti rinką – tuo sėkmingai naudojasi SGD terminalo klientai Baltijos šalyse, ant svarstyklių dėdami atitinkamai vamzdžiu importuojamų dujų kaštus ir lygindami jas su SGD kainomis rinkoje, kurios pastaruoju metu yra žemesnės. Taigi, turint SGD terminalą, kaip alternatyvą vamzdžiui, Lietuvos gamtinių dujų naudotojai per metus gauna didesnę finansinę naudą, nei visos su terminalu susijusios metinės sąnaudos“, – pažymi A. Molis.
Bendras skirstomų SGD terminalo pajėgumų dydis siekia 3,75 mlrd. nm3, o tai sudaro 44 TWh per metus, taikant santykinį plėtimosi koeficientą 1:580 ir gamtinių dujų viršutinę šilumingumo vertę 11,85 kWh/nm3. Bendrovė nuolat skelbia ir atnaujina savo interneto svetainėje informaciją apie laisvus SGD terminalo pajėgumus, kuriuos galima rezervuoti ir dujų metų eigoje.
Bendrovė pajėgumus skirsto pagal Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos bei KN generalinio direktoriaus suderintas, patvirtintas ir viešai paskelbtas Naudojimosi suskystintų gamtinių dujų terminalu taisykles.
Naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorė KN (AB „Klaipėdos nafta“) baigė kasmetinę procedūrą – SGD terminalo pajėgumų skirstymą naujiems dujų metams, kurie prasideda 2020 m. spalio 1 d. ir trunka iki kitų metų rugsėjo 30 d. Šios procedūros metu sutartys pasirašytos su 2 klientais dėl 8,4 TWh SGD išdujinimo pajėgumų.
Palyginti pernai, per metinių pajėgumų skirstymo procedūrą paskirstyta 5 TWh, o per visus metus išdujinta net 22,139 TWh gamtinių dujų.
Per einamuosius dujų metus (nuo 2019 m. spalio) SGD terminale priimti 49 dujovežiai, iki dujų metų pabaigos laukiama dar 21 dujovežio. Per šį laikotarpį atgabenta 2,4 mln. kub. metrų SGD arba 15,2 TWh gamtinių dujų, kai bendras Lietuvos gamtinių dujų suvartojimas per šį laikotarpį buvo 17,3 TWh – t. y. daugiau nei 87 proc. gamtinių dujų patiekta per SGD terminalą. 69 proc. SGD importuota iš Norvegijos, 18 proc. iš – JAV, 12 proc. – iš Rusijos (mažos apimties kroviniai).
„SGD terminalo veikloje akivaizdi tendencija, jog terminalo naudotojai yra labiau linkę užsakyti laisvus terminalo pajėgumus dujų metų eigoje, nei juos rezervuoti metinės pajėgumų skirstymo procedūros metu. Tokią praktiką sąlygoja žemų pasaulinių SGD kainų, kurios vyrauja jau nuo metų pradžios, ir su tuo susijusios trumpalaikių sandorių (angl. spot) rinkos dinamikos. SGD terminalas sudaro galimybes klientams lanksčiai reaguoti į aktualius rinkos pokyčius ir atitinkamai koreguoti perkrovos ir išdujinimo poreikius terminale. Tokį terminalo lankstumą labai vertina terminalo naudotojai ir lygina jį su dujų importu vamzdžiu, kuris tokio lankstumo nesuteikia“, – komentuoja dr. Arūnas Molis, KN Reguliuojamos veiklos ir SGD projekto vadovas.
Pasak A. Molio, SGD ir toliau išliks tas energijos šaltinis, kuris garantuos skaidrią kainodarą, priimtiną kainų lygį ir galimybę lanksčiai reaguoti į gamtinių dujų paklausą – duomenys rodo, jog pasaulinėje SGD rinkoje net 34 proc. sudaromų sandorių yra vienkartiniai arba pagal trumpalaikius kontraktus.
„Esant dujų pertekliui rinkoje, tiekėjams svarbu realizuoti išgautus kiekius ir plėsti rinką – tuo sėkmingai naudojasi SGD terminalo klientai Baltijos šalyse, ant svarstyklių dėdami atitinkamai vamzdžiu importuojamų dujų kaštus ir lygindami jas su SGD kainomis rinkoje, kurios pastaruoju metu yra žemesnės. Taigi, turint SGD terminalą, kaip alternatyvą vamzdžiui, Lietuvos gamtinių dujų naudotojai per metus gauna didesnę finansinę naudą, nei visos su terminalu susijusios metinės sąnaudos“, – pažymi A. Molis.
Bendras skirstomų SGD terminalo pajėgumų dydis siekia 3,75 mlrd. nm3, o tai sudaro 44 TWh per metus, taikant santykinį plėtimosi koeficientą 1:580 ir gamtinių dujų viršutinę šilumingumo vertę 11,85 kWh/nm3. Bendrovė nuolat skelbia ir atnaujina savo interneto svetainėje informaciją apie laisvus SGD terminalo pajėgumus, kuriuos galima rezervuoti ir dujų metų eigoje.
Bendrovė pajėgumus skirsto pagal Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos bei KN generalinio direktoriaus suderintas, patvirtintas ir viešai paskelbtas Naudojimosi suskystintų gamtinių dujų terminalu taisykles.
2020-05-22
Klaipėdos SGD terminalas – įsitvirtinęs pasaulinės rinkos dalyvis
Per Klaipėdoje esantį suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą bus importuotas ir išdujintas jau antras, didžiausias šiais metais SGD krovinys iš Jungtinių Amerikos Valstijų. Apie 155 tūkst. kub. m SGD atgabena dujovežis „Energy Liberty“, kuris terminalą turėtų pasiekti naktį iš gegužės 22 į 23 d.
Galimybę įsigyti ir importuoti tokio masto krovinį iš JAV Klaipėdos SGD terminalo komerciniams naudotojams lėmė palanki situacija tarptautinėje SGD rinkoje. Nuo metų pradžios stebima tendencija, jog į Lietuvą importuojamos gamtinės dujos terminalo komercinių naudotojų yra įsigyjamos pigiau nei vidutinė svertinė visų SGD sandorių, sudarytų pagal neatidėliotinas sutartis, kaina (TTF indeksas, žr. diagramą).
Dujovežis „Energy Liberty“ į Klaipėdą atvyksta iš „Sabine Pass“ SGD terminalo JAV, Luizianos valstijoje. Tai penktasis iš viso ir trečiasis šiais dujų metais SGD krovinys iš JAV. Iki šio krovinio atvykimo SGD, importuotos iš JAV, sudarė 5,47% nuo viso importuoto SGD kiekio Klaipėdos SGD terminale (nuo terminalo veiklos pradžios). Amerikietiškosios SGD pirmą kartą importuotos į Lietuvą 2017 m. rugpjūtį. Jos mūsų rinką pasiekė taip pat iš „Sabine Pass“ terminalo. Kiek anksčiau šį mėnesį iš JAV į Klaipėdą atplukdyta 125 tūkst. kub. metrų SGD.
SGD iš JAV importo suaktyvėjimą lėmė neeilinė situacija SGD rinkoje, kai daugelis Europos dujų saugyklų buvo maksimaliai užpildytos, o JAV gamintojų kroviniai – prieinami rinkos dalyviams patraukliomis kainomis. Klaipėdos SGD terminalas, savo ruožtu, užtikrina terminalo naudotojams galimybes importuoti SGD iš gamintojų skirtinguose regionuose reaguojant į besikeičiančią situaciją neatidėliotinų sandorių rinkoje ir taip mažinti sąnaudas energetikos ištekliams.
Pasak dr. Arūno Molio, KN Klaipėdos SGD direktoriaus, SGD terminalo Lietuvoje regioniškumas, dujų tiekimo lankstumas ir skaidri kainodara turi teigiamą įtaką SGD paklausai regione pasinaudojant pasaulinės SGD rinkos galimybėmis.
„Kalbant apie SGD prekybą, JAV yra balansuojantis SGD tiekimo šaltinis pasaulyje, o Europa yra balansuojantis paklausos šaltinis jau kelerius pastaruosius metus. JAV yra statomos ir paleidžiamos naujos SGD skystinimo gamyklos, todėl atsiranda daugiau lankstaus, nebūtinai sutartimis su galutiniu pirkėju susaistyto, krovinio. Tokie kroviniai rinkoje turi paklausą. Šiame kontekste mūsų SGD terminalas jau yra suprantamas kaip įsitvirtinęs rinkos dalyvis ir terminalo naudotojai gali lanksčiai ir pagal aktualius poreikius rinktis importo šaltinius. Ir ne tik Lietuvoje ar Baltijos jūros regione kaip iki šiol – kaip skelbiama neseniai EK publikuotoje ataskaitoje, Klaipėdos SGD terminalas, ypač po jungties su Lenkija atsiradimo, yra konkurencingas aprūpinimo SGD būdas Ukrainai, Baltarusijai ir kitoms ES Rytų Partnerystės šalims, matančiomis SGD panaudojimo perspektyvas pramonės, transporto ir kituose sektoriuose“, – komentuoja dr. Arūnas Molis.
KN Klaipėdos SGD direktoriaus teigimu, atsižvelgiant į faktą, kad per tris analizuojamus mėnesius vidutinis TTF dydis buvo didesnis nei vidutinė svertinė gamtinių dujų importo kaina Lietuvoje, galima daryti prielaidą, kad terminalo naudotojai, turintys ilgalaikius kontraktus, perka SGD pigiau. „SGD terminalo naudotojai tokią dujų importo alternatyvą renkasi patys, lygindami produkto ir visos logistinės grandinės sąnaudas su atitinkamais vamzdžiu importuojamų dujų kaštais. Mūsų skaičiavimai rodo, kad turint šią alternatyvą, gamtinių dujų naudotojai per metus gauna didesnę finansinę naudą, nei visos su terminalu susijusios metinės sąnaudos. Toks reiškinys ypač išryškėja, kai rinkoje yra dujų perteklius ir tiekėjams labai svarbu parduoti savo turimas atsargas. Šiame kontekste yra dėsninga ir suprantama, kad SGD vartojimo Lietuvos skatinimo priemonės randa savo vietą, pavyzdžiui, ir Lietuvos Vyriausybės Ateities ekonomikos DNR plane“, – sako A. Molis.
Priedas: Diagrama „Vidutinės svertinės gamtinių dujų importo kainos* EUR/MWh ir TTF** indekso palyginimas“
* Šis rodiklis apima informaciją, susijusią su į Lietuvą importuotomis dujomis, t. y. tiek per vamzdį, tiek per SGD terminalą.
** TTF kainų indeksas yra vidutinė svertinė visų sandorių, sudarytų pagal neatidėliotinas sutartis, kaina, kuri TTF pristatoma konkrečią dujų dieną. Jis yra atskaitos taškas sudarant SGD pirkimo/pardavimo sandorius
Galimybę įsigyti ir importuoti tokio masto krovinį iš JAV Klaipėdos SGD terminalo komerciniams naudotojams lėmė palanki situacija tarptautinėje SGD rinkoje. Nuo metų pradžios stebima tendencija, jog į Lietuvą importuojamos gamtinės dujos terminalo komercinių naudotojų yra įsigyjamos pigiau nei vidutinė svertinė visų SGD sandorių, sudarytų pagal neatidėliotinas sutartis, kaina (TTF indeksas, žr. diagramą).
Dujovežis „Energy Liberty“ į Klaipėdą atvyksta iš „Sabine Pass“ SGD terminalo JAV, Luizianos valstijoje. Tai penktasis iš viso ir trečiasis šiais dujų metais SGD krovinys iš JAV. Iki šio krovinio atvykimo SGD, importuotos iš JAV, sudarė 5,47% nuo viso importuoto SGD kiekio Klaipėdos SGD terminale (nuo terminalo veiklos pradžios). Amerikietiškosios SGD pirmą kartą importuotos į Lietuvą 2017 m. rugpjūtį. Jos mūsų rinką pasiekė taip pat iš „Sabine Pass“ terminalo. Kiek anksčiau šį mėnesį iš JAV į Klaipėdą atplukdyta 125 tūkst. kub. metrų SGD.
SGD iš JAV importo suaktyvėjimą lėmė neeilinė situacija SGD rinkoje, kai daugelis Europos dujų saugyklų buvo maksimaliai užpildytos, o JAV gamintojų kroviniai – prieinami rinkos dalyviams patraukliomis kainomis. Klaipėdos SGD terminalas, savo ruožtu, užtikrina terminalo naudotojams galimybes importuoti SGD iš gamintojų skirtinguose regionuose reaguojant į besikeičiančią situaciją neatidėliotinų sandorių rinkoje ir taip mažinti sąnaudas energetikos ištekliams.
Pasak dr. Arūno Molio, KN Klaipėdos SGD direktoriaus, SGD terminalo Lietuvoje regioniškumas, dujų tiekimo lankstumas ir skaidri kainodara turi teigiamą įtaką SGD paklausai regione pasinaudojant pasaulinės SGD rinkos galimybėmis.
„Kalbant apie SGD prekybą, JAV yra balansuojantis SGD tiekimo šaltinis pasaulyje, o Europa yra balansuojantis paklausos šaltinis jau kelerius pastaruosius metus. JAV yra statomos ir paleidžiamos naujos SGD skystinimo gamyklos, todėl atsiranda daugiau lankstaus, nebūtinai sutartimis su galutiniu pirkėju susaistyto, krovinio. Tokie kroviniai rinkoje turi paklausą. Šiame kontekste mūsų SGD terminalas jau yra suprantamas kaip įsitvirtinęs rinkos dalyvis ir terminalo naudotojai gali lanksčiai ir pagal aktualius poreikius rinktis importo šaltinius. Ir ne tik Lietuvoje ar Baltijos jūros regione kaip iki šiol – kaip skelbiama neseniai EK publikuotoje ataskaitoje, Klaipėdos SGD terminalas, ypač po jungties su Lenkija atsiradimo, yra konkurencingas aprūpinimo SGD būdas Ukrainai, Baltarusijai ir kitoms ES Rytų Partnerystės šalims, matančiomis SGD panaudojimo perspektyvas pramonės, transporto ir kituose sektoriuose“, – komentuoja dr. Arūnas Molis.
KN Klaipėdos SGD direktoriaus teigimu, atsižvelgiant į faktą, kad per tris analizuojamus mėnesius vidutinis TTF dydis buvo didesnis nei vidutinė svertinė gamtinių dujų importo kaina Lietuvoje, galima daryti prielaidą, kad terminalo naudotojai, turintys ilgalaikius kontraktus, perka SGD pigiau. „SGD terminalo naudotojai tokią dujų importo alternatyvą renkasi patys, lygindami produkto ir visos logistinės grandinės sąnaudas su atitinkamais vamzdžiu importuojamų dujų kaštais. Mūsų skaičiavimai rodo, kad turint šią alternatyvą, gamtinių dujų naudotojai per metus gauna didesnę finansinę naudą, nei visos su terminalu susijusios metinės sąnaudos. Toks reiškinys ypač išryškėja, kai rinkoje yra dujų perteklius ir tiekėjams labai svarbu parduoti savo turimas atsargas. Šiame kontekste yra dėsninga ir suprantama, kad SGD vartojimo Lietuvos skatinimo priemonės randa savo vietą, pavyzdžiui, ir Lietuvos Vyriausybės Ateities ekonomikos DNR plane“, – sako A. Molis.
Priedas: Diagrama „Vidutinės svertinės gamtinių dujų importo kainos* EUR/MWh ir TTF** indekso palyginimas“
* Šis rodiklis apima informaciją, susijusią su į Lietuvą importuotomis dujomis, t. y. tiek per vamzdį, tiek per SGD terminalą.
** TTF kainų indeksas yra vidutinė svertinė visų sandorių, sudarytų pagal neatidėliotinas sutartis, kaina, kuri TTF pristatoma konkrečią dujų dieną. Jis yra atskaitos taškas sudarant SGD pirkimo/pardavimo sandorius
2020-05-20
LAIKINAI SUTRIKO KN REKUPERATORIAUS VEIKLA: BENDROVĖ NEDELSIANT ĖMĖSI PRIEMONIŲ
KN (AB “Klaipėdos nafta“) valdomame naftos produktų terminale užfiksuotas šviesiųjų naftos produktų lakiųjų organinių junginių (LOJ) rekuperatoriaus veiklos sutrikimas, įrenginiui veikiant mažesniu nei įprasta pajėgumu. Dėl to galėjo padidėti LOJ koncentracijos terminale. Bendrovė informavo visas susijusias institucijas ir skubiai ėmėsi veiksmų, kad būtų nustatyta ir likviduota gedimo priežastis.
Lakiųjų organinių junginių rekuperavimo įrenginys, kuriame užfiksuotas sutrikimas, rekuperuoja benzino garus, susidarančius geležinkelio krovos estakadoje iš vagonų cisternų į talpyklas iškraunant benziną.
KN imasi visų priemonių, kad sutrikimas būtų pašalintas per maksimaliai trumpą laiką ir atstatytas rekuperatoriaus veiklos efektyvumas. Šiuo metu analizuojamos įrenginio sutrikimo priežastys, rengiamas priemonių planas LOJ įrenginio sutrikimams pašalinti bei rasti alternatyvų būdą panaudojant esamą infrastruktūrą užtikrinti LOJ valymo efektyvumą.
Bendrovė naftos terminalo teritorijoje turi įrengusi tris LOJ išmetimų matavimų taškus. Pagal jų duomenis, aplinkos ore viršijimų užfiksuota nebuvo. Tai reiškia, kad sumažėjęs rekuperatoriaus veiklos pajėgumas nei bendrovės teritorijoje, nei už jos ribų esminės įtakos aplinkai neturėjo.
Vieno iš geriausių pasaulio gamintojų įrenginys KN eksploatuojamas nuo 2012 m. – jo veiklos efektyvumas įprastai siekia 99 proc. Iki šiol KN veikloje nebuvo nustatyta panašaus pobūdžio sutrikimų ir lakiųjų organinių junginių leistinų verčių viršijimų.
Įsipareigojimas vykdyti tvarią veiklą bei tęsti investicijas į aplinkosaugos priemones yra KN dėmesio prioritetas. KN įgyvendina Aplinkosaugos priemonių planą, pagal kurį KN investicijos į aplinkosaugos sritį iki 2021 m. pabaigos bus pasiekusios 8 mln. eurų. Iki šiol (2013-2019 m. periodu) į aplinkos oro taršos mažinimo priemones bendrovė jau investavo arti 5 mln. eurų.
Įgyvendinus visas bendrovės Aplinkosaugos plane numatomas priemones, LOJ galima koncentracija šalia bendrovės esančiose gyvenamosiose teritorijose sumažės dar maždaug trečdaliu.
Lakiųjų organinių junginių rekuperavimo įrenginys, kuriame užfiksuotas sutrikimas, rekuperuoja benzino garus, susidarančius geležinkelio krovos estakadoje iš vagonų cisternų į talpyklas iškraunant benziną.
KN imasi visų priemonių, kad sutrikimas būtų pašalintas per maksimaliai trumpą laiką ir atstatytas rekuperatoriaus veiklos efektyvumas. Šiuo metu analizuojamos įrenginio sutrikimo priežastys, rengiamas priemonių planas LOJ įrenginio sutrikimams pašalinti bei rasti alternatyvų būdą panaudojant esamą infrastruktūrą užtikrinti LOJ valymo efektyvumą.
Bendrovė naftos terminalo teritorijoje turi įrengusi tris LOJ išmetimų matavimų taškus. Pagal jų duomenis, aplinkos ore viršijimų užfiksuota nebuvo. Tai reiškia, kad sumažėjęs rekuperatoriaus veiklos pajėgumas nei bendrovės teritorijoje, nei už jos ribų esminės įtakos aplinkai neturėjo.
Vieno iš geriausių pasaulio gamintojų įrenginys KN eksploatuojamas nuo 2012 m. – jo veiklos efektyvumas įprastai siekia 99 proc. Iki šiol KN veikloje nebuvo nustatyta panašaus pobūdžio sutrikimų ir lakiųjų organinių junginių leistinų verčių viršijimų.
Įsipareigojimas vykdyti tvarią veiklą bei tęsti investicijas į aplinkosaugos priemones yra KN dėmesio prioritetas. KN įgyvendina Aplinkosaugos priemonių planą, pagal kurį KN investicijos į aplinkosaugos sritį iki 2021 m. pabaigos bus pasiekusios 8 mln. eurų. Iki šiol (2013-2019 m. periodu) į aplinkos oro taršos mažinimo priemones bendrovė jau investavo arti 5 mln. eurų.
Įgyvendinus visas bendrovės Aplinkosaugos plane numatomas priemones, LOJ galima koncentracija šalia bendrovės esančiose gyvenamosiose teritorijose sumažės dar maždaug trečdaliu.
Kontaktai žiniasklaidai
+370 46 391772
Nuotraukos
Klaipėdos naftos terminalas
Subačiaus naftos terminalas
Klaipėdos SGD terminalas
SGD paskirstymo stotis
Bendrovės vadovai ir atstovai
KN logotipas
Fotografijos
naudojimo taisyklės
Peržiūrėti
naudojimo taisyklės