Klaipėdos uoste – naujos galimybės naftos produktų krovai
2022-03-23 | Bendrovės naujienos
Metų pradžia Klaipėdos jūrų uoste paženklinta užbaigtais didelės apimties darbais – atlikti naftos produktų krovai skirtos pirmos krantinės rekonstrukcijos I etapo darbai. Į šį projektą investuota daugiau kaip 25 mln. eurų.
Pirmo darbų etapo metu vietoj buvusio kranto tvirtinimo pastatyta nauja krantinė, kurios ilgis siekia daugiau kaip 235 m. Įgyvendinant projektą, prie krantinės išgilinta iki 17 m. Tai maksimalus siektinas gylis uoste.
„Užbaigus I etapą, naftos produktus kraunanti AB „Klaipėdos nafta“ gali priimti ir krauti nebe du, kaip buvo iki šiol, o tris tanklaivius vienu metu. Visiškai įgyvendinus projektą, nauja infrastruktūra leis užtikrinti didelės talpos tanklaivių krovą, o tai reiškia didesnį uosto patrauklumą, efektyvesnę logistinę grandinę krovinių siuntėjams. Pasiekus 17 m gylį prie krantinių, ateityje bus galima maksimaliai išnaudoti uosto parametrus, – pabrėžia Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius. – Nepaisant, manau, laikino krovinių apyvartos uoste mažėjimo, būtina žiūrėti toliaregiškai – uostas turi būti kryptingai vystomas, privalome dėti maksimalias pastangas didindami uosto konkurencinį pranašumą bei pritraukdami krovinių srautus“.
VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija į pirmos krantinės infrastruktūros išvystymą I etape investavo 25,28 mln. eurų.
Pagal pasirašytą trišalę sutartį su rangovu, krantinėmis besinaudojanti AB „Klaipėdos nafta“ (KN) investavo į suprastruktūrą: naujų vamzdynų su valdymo armatūra įrengimą, elektros privedimą, apšvietimą, gaisro gesinimo ir kitas saugią naftos terminalo eksploataciją užtikrinančias sistemas.
Taip pat bendrovė įsigijo ir sumontavo pažangiausią naftos produktų krovos įrangą Baltijos jūros regione, skirtą naftos produktų iš ir į tanklaivius krovai. Šia įranga galima vienu metu krauti iki penkių skirtingų rūšių produktų į vieną tanklaivį. Be to, ji yra saugesnė ir patikimesnė esant nepalankioms meteorologinėms sąlygoms.
KN prie naujosios krantinės jau sėkmingai priėmė šešis tanklaivius.
KN generalinis direktorius Darius Šilenskis pažymi, kad naujoji krantinė leis užtikrinti KN naftos terminalo veiklos tęstinumą, kol bus rekonstruojamos ar remontuojamos kitos dvi bendrovės naudojamos krantinės, kurios yra bene seniausios uoste – jų laikančiosios konstrukcijos buvo įrengtos net prieš 60 metų, t.y. dar 1962 m.
„Likusių KN naudojamų krantinių rekonstrukcijos darbai planuojami koordinuojant procesą su KVJUD ir kitomis susijusiomis šalimis – siekiame, kad dėl atliekamų darbų nebūtų jokio neigiamo poveikio mūsų klientams teikiamoms paslaugoms. Pastatyta nauja krantinė užtikrins mums galimybes tolesnių rekonstrukcijos etapų metu priimti tanklaivius dvejose krantinėse tokiu būdu netrikdant laivų krovos procesų“, – pabrėžia D. Šilenskis
Anot KN vadovo, naujoji infrastruktūra ir suprastruktūra jau padeda didinti Klaipėdos naftos terminalo lankstumą, suteikia galimybes krauti daugiau ir įvairesnių produktų mažesnėmis partijomis taip pilnai išnaudojant turimą talpyklų parkų potencialą bei leidžia siūlyti klientams naujų perkrovos, saugojimo ar produktų maišymo paslaugų.
Nuo 8 rūšių naftos produktų 2021 m. pradžioje, šiai dienai kartu su bitumu per KN infrastruktūrą kraunama net 13 skirtingų rūšių naftos produktų, tarp kurių net kelios biodegalų rūšys (RRME, etanolis, biodyzelinas). Pastarųjų produktų krova terminale 2021 m. ženklai išaugo – per minėtą laikotarpį krauta net 40 proc. daugiau biodegalų lyginant su 2020 m. 2021 m. apie 9 proc. augo ir bendras autocisternų krovos kiekis KN, t.y., iš ar į šios rūšies transportą perkrauta daugiau nei 0,5 mln. tonų naftos, naftos chemijos produktų ir biodegalų.
I etapo infrastruktūros darbus atliko konkursą laimėję rangovai – UAB „Tilsta“ ir UAB „Fegda“.
Pirmo darbų etapo metu vietoj buvusio kranto tvirtinimo pastatyta nauja krantinė, kurios ilgis siekia daugiau kaip 235 m. Įgyvendinant projektą, prie krantinės išgilinta iki 17 m. Tai maksimalus siektinas gylis uoste.
„Užbaigus I etapą, naftos produktus kraunanti AB „Klaipėdos nafta“ gali priimti ir krauti nebe du, kaip buvo iki šiol, o tris tanklaivius vienu metu. Visiškai įgyvendinus projektą, nauja infrastruktūra leis užtikrinti didelės talpos tanklaivių krovą, o tai reiškia didesnį uosto patrauklumą, efektyvesnę logistinę grandinę krovinių siuntėjams. Pasiekus 17 m gylį prie krantinių, ateityje bus galima maksimaliai išnaudoti uosto parametrus, – pabrėžia Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius. – Nepaisant, manau, laikino krovinių apyvartos uoste mažėjimo, būtina žiūrėti toliaregiškai – uostas turi būti kryptingai vystomas, privalome dėti maksimalias pastangas didindami uosto konkurencinį pranašumą bei pritraukdami krovinių srautus“.
VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija į pirmos krantinės infrastruktūros išvystymą I etape investavo 25,28 mln. eurų.
Pagal pasirašytą trišalę sutartį su rangovu, krantinėmis besinaudojanti AB „Klaipėdos nafta“ (KN) investavo į suprastruktūrą: naujų vamzdynų su valdymo armatūra įrengimą, elektros privedimą, apšvietimą, gaisro gesinimo ir kitas saugią naftos terminalo eksploataciją užtikrinančias sistemas.
Taip pat bendrovė įsigijo ir sumontavo pažangiausią naftos produktų krovos įrangą Baltijos jūros regione, skirtą naftos produktų iš ir į tanklaivius krovai. Šia įranga galima vienu metu krauti iki penkių skirtingų rūšių produktų į vieną tanklaivį. Be to, ji yra saugesnė ir patikimesnė esant nepalankioms meteorologinėms sąlygoms.
KN prie naujosios krantinės jau sėkmingai priėmė šešis tanklaivius.
KN generalinis direktorius Darius Šilenskis pažymi, kad naujoji krantinė leis užtikrinti KN naftos terminalo veiklos tęstinumą, kol bus rekonstruojamos ar remontuojamos kitos dvi bendrovės naudojamos krantinės, kurios yra bene seniausios uoste – jų laikančiosios konstrukcijos buvo įrengtos net prieš 60 metų, t.y. dar 1962 m.
„Likusių KN naudojamų krantinių rekonstrukcijos darbai planuojami koordinuojant procesą su KVJUD ir kitomis susijusiomis šalimis – siekiame, kad dėl atliekamų darbų nebūtų jokio neigiamo poveikio mūsų klientams teikiamoms paslaugoms. Pastatyta nauja krantinė užtikrins mums galimybes tolesnių rekonstrukcijos etapų metu priimti tanklaivius dvejose krantinėse tokiu būdu netrikdant laivų krovos procesų“, – pabrėžia D. Šilenskis
Anot KN vadovo, naujoji infrastruktūra ir suprastruktūra jau padeda didinti Klaipėdos naftos terminalo lankstumą, suteikia galimybes krauti daugiau ir įvairesnių produktų mažesnėmis partijomis taip pilnai išnaudojant turimą talpyklų parkų potencialą bei leidžia siūlyti klientams naujų perkrovos, saugojimo ar produktų maišymo paslaugų.
Nuo 8 rūšių naftos produktų 2021 m. pradžioje, šiai dienai kartu su bitumu per KN infrastruktūrą kraunama net 13 skirtingų rūšių naftos produktų, tarp kurių net kelios biodegalų rūšys (RRME, etanolis, biodyzelinas). Pastarųjų produktų krova terminale 2021 m. ženklai išaugo – per minėtą laikotarpį krauta net 40 proc. daugiau biodegalų lyginant su 2020 m. 2021 m. apie 9 proc. augo ir bendras autocisternų krovos kiekis KN, t.y., iš ar į šios rūšies transportą perkrauta daugiau nei 0,5 mln. tonų naftos, naftos chemijos produktų ir biodegalų.
I etapo infrastruktūros darbus atliko konkursą laimėję rangovai – UAB „Tilsta“ ir UAB „Fegda“.