„KN Energies“ 2024 m. rezultatai: augančios pajamos ir stiprėjantis pelningumas
2025-02-28 | Bendrovės naujienos
Kryptingai įgyvendinama ilgalaikė strategija, tarptautinių SGD projektų plėtra bei operacinis efektyvumas lėmė stiprius 2024 m. „KN Energies“ finansinius rezultatus. Nepaisant rinkos iššūkių, bendrovė toliau didino pajamas, pelną ir stiprino savo pozicijas tiek Lietuvoje, tiek tarptautinėje rinkoje.
Neaudituotais duomenimis „KN Energies“ įmonių grupės pajamos 2024 m. išaugo 12 proc. ir pasiekė 93,7 mln. eurų. EBITDA didėjo net 38 proc. – iki 49,3 mln. eurų, o grynasis pelnas augo 16 proc. ir siekė 15,4 mln. eurų.
„Pastaruosius penkerius metus „KN Energies“ finansiniai rezultatai patyrė svyravimų, tačiau jau 2023 m. bendrovė sugrįžo į pelno zoną, o 2024 m. dar labiau sustiprino augimą. Tai lėmė nuosekli strategija, orientuota į tarptautinę plėtrą ir operacinį efektyvumą.
Išgyvename dinamišką laiką – persiorientuojame į naujus strateginius tikslus, kuriame galimybes krauti įvairesnius energijos produktus ir išnaudojame savo komandos sukauptą patirtį bei kompetencijas veiklos plėtrai už Lietuvos ribų. Visa tai leidžia bendrovei sėkmingai prisitaikyti prie rinkos pokyčių ir užtikrintai didinti pelningumą“, – komentuoja „KN Energies“ generalinis direktorius Darius Šilenskis.
Kaip ryškiausius 2024-ųjų bendrovės įvykius D. Šilenskis išskiria SGD laivo-saugyklos „Independence“ išpirkimą, jo registravimą Lietuvos jūrų laivų registre bei laimėtus konkursus dėl keturių Vokietijos SGD terminalų operavimo.
Įsigyjant laivą-saugyklą „Independence“ buvo sudarytas vienas didžiausių Lietuvos valiutos rinkoje apsidraudimo sandoris, fiksuojant valiutos kursą. Šis sprendimas bendrovei leido sutaupyti 8,05 mln. Eur, palyginus su sandorio dienos kursu.
„Independence“ remontas nesutrukdė pajamų augimui
2024 m. gegužę Danijoje, sausajame doke, atlikta „Independence“ patikra ir remontas – atnaujinta laivo antikorozinė danga, daryti kiti periodiniai techninės priežiūros darbai.
Tomas Tumėnas, „KN Energies“ Finansų direktorius, pastebi, kad remontas sumažino galimybes naudotis laivu-saugykla dėl ko mažėjo išdujinimo apimtis.
„Per 2024 m. Klaipėdos SGD terminale išdujinta ir perkrauta 27,7 TWh SGD, kai 2023 m. – 33,7 TWh. Nepaisant to, reguliuojamosios SGD veiklos segmento pajamos pernai augo 14 proc. – iki 55,8 mln. Eur, EBITDA didėjo net 48 proc. Iki 33,7 mln. eurų. Tai daugiausia lėmė pajamos iš rezervuotų, bet nepanaudotų terminalo pajėgumų”, - teigia T. Tumėnas.
2024 m. Klaipėdos SGD terminalo paslaugomis naudojosi šeši vartotojai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Norvegijos ir Lenkijos.
Dėl remonto gegužę nevykusios SGD terminalo veiklos jo vidutinis panaudojimo lygis pernai buvo kiek mažesnis ir siekė 52 proc., tačiau liko aukštesnis už Europos vidurkį (45 proc.).
Didėjo bitumo ir biodegalų krovos apimtys
Anot T. Tumėno, 2024 m. „KN Energies“ skystųjų energijos produktų terminalų Klaipėdoje ir Subačiuje veiklai didžiausią įtaką darė pasaulinės ir Europos skystojo kuro rinkos pasiūlos ir paklausos disbalansas. Dėl sumažėjusio didžiausių ekonomikų aktyvumo Europos dyzelino paklausa išliko mažesnė nei prieš pandemiją.
Verslo aplinką sunkino ir perteklinė naftos perdirbimo pasiūla – atidarius naujas perdirbimo gamyklas Afrikoje, Lotynų Amerikoje ir Kinijoje, pasaulinė naftos perdirbimo pramonė patyrė perteklinį pajėgumų didėjimą, dar labiau lėtinantį paklausos augimą. Tiekimo srautams reikšmingos įtakos turėjo ir geopolitiniai veiksniai, įskaitant Raudonosios jūros konflikto eskalaciją.
Šie iššūkiai lėmė, kad krovos apimtys Klaipėdos ir Subačiaus skystųjų energijos produktų terminaluose pernai mažėjo apie 17 proc. ir siekė 3,4 mln. EBITDA mažėjo 13 proc. iki 9 mln. Eur.
Nepaisant to, šio segmento pajamos 2024 m. išliko panašiame lygyje kaip ir 2023 m. Stabilias pajamas užtikrinti padėjo pastovus klientų ratas Lietuvoje, augantis produktų saugojimo paslaugų poreikis bei biodegalų ir bitumo krovos apimčių didėjimas.
„Bitumo krovos apimtis Klaipėdos skystųjų energijos produktų terminale, lyginant su 2023 m., pernai išaugo maždaug 1,7 karto. Atsižvelgdami į augančią bitumo perkrovos rinką rytinėje Baltijos jūros pakrantėje, modernizuojame įrangą ir infrastruktūrą, skirtą šio produkto perkrovai, siekdami pritraukti dar didesnes krovinių apimtis 2025 m.“, - teigia „KN Energies“ Finansų direktorius.
2024 m. bendrovė daug dėmesio skyrė kraunamų skystųjų energijos produktų asortimento plėtrai, išplėtė biokuro perkrovos galimybes, įvesdama naują krovinių rūšį – UCO (naudotą maistinį aliejų). Šiuo metu Klaipėdos terminale kraunama 16 skirtingų naftos, chemijos produktų bei biodegalų rūšių, artimiausiu metu kraunamų produktų portfelį planuojama papildyti tvariu aviaciniu kuru (SAF) ir metanoliu.
Pelnas iš komercinės SGD veiklos augo penkiskart
„KN Energies“ proveržis Vokietijoje, sėkminga veikla Brazilijoje, kur bendrovė yra Açu SGD terminalo operatorė, bei mažos apimties SGD krovos paslaugos Klaipėdoje pernai lėmė rekordinį komercinės SGD veiklos segmento pelną, kuris siekė 4,8 mln. Eur ir buvo daugiau nei penkis kartus didesnis nei 2023 m., o EBITDA augo net 159 proc. Iki 6,8 mln. Eur.
2024 m. sausį bendrovė tapo keturių Vokietijos SGD terminalų Šiaurės jūroje komercinė operatorė, o nuo gegužės antrajam Vilhemshafeno SGD terminalui teikia ir techninio eksploatavimo bei priežiūros paslaugas.
Pernai reikšmingai didėjo ir „KN Energies“ mažos apimties SGD krova ir pajamos už ją. Melnragėje veikiančios Klaipėdos SGD paskirstymo stoties pajėgumais nuo 2020 m. balandžio naudojasi Lenkijos energetikos įmonė „Orlen“. Pernai strateginės partnerystės sutartis su ja pratęsta dar penkeriems metams – iki 2030 m.
Naujųjų energijų segmentas: žingsnis į tvarią ateitį
2024 m. „KN Energies” finansinėse ataskaitose išskirtas naujųjų energijų segmentas, atspindintis įmonės pastangas įsilieti į naujų atsinaujinančių rūšių energijos – vandenilio ir jo nešėjų, anglies dvideginio emisijų sugaudymo ir transportavimo, energijos kaupimo – verslą.
Bendrovė aktyviai stebi rinkos raidą, vertina infrastruktūros poreikius, naujų energijos rūšių vystymosi kryptis, analizuoja galimybes ir galimą savo vaidmenį naujose veiklos kryptyse.
Bene didžiausias proveržis pernai pasiektas anglies dvideginio (CO2) sugaudymo, surinkimo ir transportavimo į nuolatinio saugojimo vietą Šiaurės jūroje srityje. „KN Energies“ kartu su partneriais vystomam projektui Europos Komisija 2024 m. pavasarį suteikė bendrą interesą atitinkančio (PCi) projekto statusą. Tai reiškia, kad projektas pripažintas svarbiu tarpvalstybiniu infrastruktūros projektu, kuris reikšmingai prisidės prie ES energetikos politikos ir klimato tikslų įgyvendinimo.
Neaudituotais duomenimis „KN Energies“ įmonių grupės pajamos 2024 m. išaugo 12 proc. ir pasiekė 93,7 mln. eurų. EBITDA didėjo net 38 proc. – iki 49,3 mln. eurų, o grynasis pelnas augo 16 proc. ir siekė 15,4 mln. eurų.
„Pastaruosius penkerius metus „KN Energies“ finansiniai rezultatai patyrė svyravimų, tačiau jau 2023 m. bendrovė sugrįžo į pelno zoną, o 2024 m. dar labiau sustiprino augimą. Tai lėmė nuosekli strategija, orientuota į tarptautinę plėtrą ir operacinį efektyvumą.
Išgyvename dinamišką laiką – persiorientuojame į naujus strateginius tikslus, kuriame galimybes krauti įvairesnius energijos produktus ir išnaudojame savo komandos sukauptą patirtį bei kompetencijas veiklos plėtrai už Lietuvos ribų. Visa tai leidžia bendrovei sėkmingai prisitaikyti prie rinkos pokyčių ir užtikrintai didinti pelningumą“, – komentuoja „KN Energies“ generalinis direktorius Darius Šilenskis.
Kaip ryškiausius 2024-ųjų bendrovės įvykius D. Šilenskis išskiria SGD laivo-saugyklos „Independence“ išpirkimą, jo registravimą Lietuvos jūrų laivų registre bei laimėtus konkursus dėl keturių Vokietijos SGD terminalų operavimo.
Įsigyjant laivą-saugyklą „Independence“ buvo sudarytas vienas didžiausių Lietuvos valiutos rinkoje apsidraudimo sandoris, fiksuojant valiutos kursą. Šis sprendimas bendrovei leido sutaupyti 8,05 mln. Eur, palyginus su sandorio dienos kursu.
„Independence“ remontas nesutrukdė pajamų augimui
2024 m. gegužę Danijoje, sausajame doke, atlikta „Independence“ patikra ir remontas – atnaujinta laivo antikorozinė danga, daryti kiti periodiniai techninės priežiūros darbai.
Tomas Tumėnas, „KN Energies“ Finansų direktorius, pastebi, kad remontas sumažino galimybes naudotis laivu-saugykla dėl ko mažėjo išdujinimo apimtis.
„Per 2024 m. Klaipėdos SGD terminale išdujinta ir perkrauta 27,7 TWh SGD, kai 2023 m. – 33,7 TWh. Nepaisant to, reguliuojamosios SGD veiklos segmento pajamos pernai augo 14 proc. – iki 55,8 mln. Eur, EBITDA didėjo net 48 proc. Iki 33,7 mln. eurų. Tai daugiausia lėmė pajamos iš rezervuotų, bet nepanaudotų terminalo pajėgumų”, - teigia T. Tumėnas.
2024 m. Klaipėdos SGD terminalo paslaugomis naudojosi šeši vartotojai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Norvegijos ir Lenkijos.
Dėl remonto gegužę nevykusios SGD terminalo veiklos jo vidutinis panaudojimo lygis pernai buvo kiek mažesnis ir siekė 52 proc., tačiau liko aukštesnis už Europos vidurkį (45 proc.).
Didėjo bitumo ir biodegalų krovos apimtys
Anot T. Tumėno, 2024 m. „KN Energies“ skystųjų energijos produktų terminalų Klaipėdoje ir Subačiuje veiklai didžiausią įtaką darė pasaulinės ir Europos skystojo kuro rinkos pasiūlos ir paklausos disbalansas. Dėl sumažėjusio didžiausių ekonomikų aktyvumo Europos dyzelino paklausa išliko mažesnė nei prieš pandemiją.
Verslo aplinką sunkino ir perteklinė naftos perdirbimo pasiūla – atidarius naujas perdirbimo gamyklas Afrikoje, Lotynų Amerikoje ir Kinijoje, pasaulinė naftos perdirbimo pramonė patyrė perteklinį pajėgumų didėjimą, dar labiau lėtinantį paklausos augimą. Tiekimo srautams reikšmingos įtakos turėjo ir geopolitiniai veiksniai, įskaitant Raudonosios jūros konflikto eskalaciją.
Šie iššūkiai lėmė, kad krovos apimtys Klaipėdos ir Subačiaus skystųjų energijos produktų terminaluose pernai mažėjo apie 17 proc. ir siekė 3,4 mln. EBITDA mažėjo 13 proc. iki 9 mln. Eur.
Nepaisant to, šio segmento pajamos 2024 m. išliko panašiame lygyje kaip ir 2023 m. Stabilias pajamas užtikrinti padėjo pastovus klientų ratas Lietuvoje, augantis produktų saugojimo paslaugų poreikis bei biodegalų ir bitumo krovos apimčių didėjimas.
„Bitumo krovos apimtis Klaipėdos skystųjų energijos produktų terminale, lyginant su 2023 m., pernai išaugo maždaug 1,7 karto. Atsižvelgdami į augančią bitumo perkrovos rinką rytinėje Baltijos jūros pakrantėje, modernizuojame įrangą ir infrastruktūrą, skirtą šio produkto perkrovai, siekdami pritraukti dar didesnes krovinių apimtis 2025 m.“, - teigia „KN Energies“ Finansų direktorius.
2024 m. bendrovė daug dėmesio skyrė kraunamų skystųjų energijos produktų asortimento plėtrai, išplėtė biokuro perkrovos galimybes, įvesdama naują krovinių rūšį – UCO (naudotą maistinį aliejų). Šiuo metu Klaipėdos terminale kraunama 16 skirtingų naftos, chemijos produktų bei biodegalų rūšių, artimiausiu metu kraunamų produktų portfelį planuojama papildyti tvariu aviaciniu kuru (SAF) ir metanoliu.
Pelnas iš komercinės SGD veiklos augo penkiskart
„KN Energies“ proveržis Vokietijoje, sėkminga veikla Brazilijoje, kur bendrovė yra Açu SGD terminalo operatorė, bei mažos apimties SGD krovos paslaugos Klaipėdoje pernai lėmė rekordinį komercinės SGD veiklos segmento pelną, kuris siekė 4,8 mln. Eur ir buvo daugiau nei penkis kartus didesnis nei 2023 m., o EBITDA augo net 159 proc. Iki 6,8 mln. Eur.
2024 m. sausį bendrovė tapo keturių Vokietijos SGD terminalų Šiaurės jūroje komercinė operatorė, o nuo gegužės antrajam Vilhemshafeno SGD terminalui teikia ir techninio eksploatavimo bei priežiūros paslaugas.
Pernai reikšmingai didėjo ir „KN Energies“ mažos apimties SGD krova ir pajamos už ją. Melnragėje veikiančios Klaipėdos SGD paskirstymo stoties pajėgumais nuo 2020 m. balandžio naudojasi Lenkijos energetikos įmonė „Orlen“. Pernai strateginės partnerystės sutartis su ja pratęsta dar penkeriems metams – iki 2030 m.
Naujųjų energijų segmentas: žingsnis į tvarią ateitį
2024 m. „KN Energies” finansinėse ataskaitose išskirtas naujųjų energijų segmentas, atspindintis įmonės pastangas įsilieti į naujų atsinaujinančių rūšių energijos – vandenilio ir jo nešėjų, anglies dvideginio emisijų sugaudymo ir transportavimo, energijos kaupimo – verslą.
Bendrovė aktyviai stebi rinkos raidą, vertina infrastruktūros poreikius, naujų energijos rūšių vystymosi kryptis, analizuoja galimybes ir galimą savo vaidmenį naujose veiklos kryptyse.
Bene didžiausias proveržis pernai pasiektas anglies dvideginio (CO2) sugaudymo, surinkimo ir transportavimo į nuolatinio saugojimo vietą Šiaurės jūroje srityje. „KN Energies“ kartu su partneriais vystomam projektui Europos Komisija 2024 m. pavasarį suteikė bendrą interesą atitinkančio (PCi) projekto statusą. Tai reiškia, kad projektas pripažintas svarbiu tarpvalstybiniu infrastruktūros projektu, kuris reikšmingai prisidės prie ES energetikos politikos ir klimato tikslų įgyvendinimo.